Informacje

  • Wszystkie kilometry: 51277.64 km
  • Km w terenie: 5753.37 km (11.22%)
  • Czas na rowerze: 100d 14h 38m
  • Prędkość średnia: 20.55 km/h
  • Więcej informacji.

>Moja strona<



Staty - obecny rok

button stats bikestats.pl

Poprzednie lata

2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Zaliczone gminy



Najdłuższe wycieczki

1.Konurbacja Górnośląska (16.09.2014).

2.Kaskada Nysy Kłodzkiej (25.08.2014).

3.Częstochowa (22.05.2018).


Flag Counter

Moje rowery


Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy montana21.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Poniedziałek, 27 marca 2017

Brzeg




Szybka wycieczka do Brzegu, ostatecznie nieco skrócona bo musiałem odwiedzić jeden sklep więcej. Przy okazji na ulicy Piłsudskiego w Brzegu licznik pokazał mi dystans 6,33 co oznaczało, że osiągnąłem Diamantem 10 tys km.
  • DST 19.92km
  • Czas 00:55
  • VAVG 21.73km/h
  • Sprzęt Diamant D300
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 26 marca 2017

Stare Siołkowice






Pierwsza w tym roku i pierwsza od ponad 4 miesięcy wycieczka rowerowa do dziadka do Starych Siołkowic. Oprócz wizyty u dziadka głównym celem wycieczki było zobaczenie na własne oczy postępu prac przy budowie ścieżek rowerowych (a właściwie będą to pewnie "drogi dla pieszych i rowerów") na trasie Popielów - St. Siołkowice i St. Siołkowice - Chróścice. Muszę od razu stwierdzić, że rozmach z jakim tworzone są te trasy robi wrażenie. Ale tak to właśnie jest jak coś jest robione w tych dwóch gminach oraz tych wioskach. 

Co do trasy Popielów - Siołkowice, to zostanie ona pociągnięta aż do Urzędu Gminy w Popielowie i podobno ma powstać też parking "Bike&Ride", ale gdzie i jaki na razie nie da się rozpoznać w terenie. Sama trasa w większości przylega do jezdni drogi wojewódzkiej 457, oprócz fragmentu w okolicy rzeki Brynicy przy wyjeździe z Popielowa. Otóż tam trasa się oddala od jezdni a przez rzekę powstanie zupełnie nowy, osobny most ! Trasa ma być gotowa do 30 kwietnia. 

Trasa Siołkowice - Chróścice, przynajmniej w początkowej części od strony Siołkowic, będzie biegła kilka metrów od jezdni dw 457, co jest bardzo fajne bo im dalej od tych blachosmrodów tym lepiej. Tu prace wydają się już mocno zaawansowane ale nie jechałem do Chróścic więc nie wiem jak jest w dalszej części. Ta trasa ma być gotowa do 30 czerwca. Czyli teoretycznie na wakacjach będzie można dojechać z Popielowa do Opola "ścieżkami" rowerowymi, z małymi wyjątkami w centrum Popielowa, Siołkowic i Dobrzenia Wielkiego.

Trasa: dom - dw 457 - Stare Siołkowice (wyjazd na Chróścice) - Popielów (PKP) - dw 457 - dom


Budowa mostu nad Brynicą © montana21

Powstający most na Brynicy © montana21

Wyjazd z Popielowa © montana21

W Popielowie © montana21

St. Siołkowice - Chróścice, w tle Elektrownia Opole © montana21
  • DST 49.93km
  • Teren 0.50km
  • Czas 02:15
  • VAVG 22.19km/h
  • Sprzęt Kross Evado 4.0
  • Aktywność Jazda na rowerze
Sobota, 25 marca 2017

Brzeg






Wycieczka do Brzegu na małe zakupy, na którą wybrałem się około południa. Tradycyjnie objechałem miasto, zagłębiając się nieco do Parku Wolności, który będę musiał w końcu poznać bo jest on spory i jest gdzie tam jeździć. Po drodze, na mieście, spotkałem wujka rowerzystę, który jeszcze sezonu nie zaczął. Słonecznie ale też i wietrznie.
  • DST 21.41km
  • Teren 0.50km
  • Czas 01:01
  • VAVG 21.06km/h
  • Sprzęt Diamant D300
  • Aktywność Jazda na rowerze
Czwartek, 23 marca 2017

Okolica




Wieczorna wycieczka po najbliższej okolicy. Najpierw jednak po 2 km znalazłem się z powrotem w domu bo okazało się, że w serwisie obniżyli siodełko (jakoś tego nie poczułem przez 17 km powrotu z serwisu ... ). Następnie runda przez Czepielowice i Nowe Kolnie a na koniec chwilę się pokręciłem po wsi. Wiatru nie było więc jechało się bardzo dobrze.
  • DST 21.33km
  • Teren 1.00km
  • Czas 00:53
  • VAVG 24.15km/h
  • Sprzęt Diamant D300
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 21 marca 2017

Powrót z serwisu






Odebrałem Diamanta z serwisu. Jak do tej pory był to najdroższy serwis roweru. Wymienione zostały: korba, łańcuch, kaseta, kółka przerzutki, suport, przerzutka przednia, niektóre linki i pancerze. Dodatkowo konieczny był remont amortyzatora i wymiana tulejek i uszczelek. Można powiedzieć, że napęd to mam teraz cały nowy. Na początku jeździło się aż dziwnie ale oczywiście bardzo dobrze. Wygląd praktycznie się nie zmienił bo nadal to jest stary, porysowany Diamant. Ale nie o wygląd przecież chodzi tylko o jakość jazdy, a ta jest teraz bardzo dobra. Za kilak tygodni, jak jeszcze trochę dokręcę, oddam Evado do serwisu na wymianę łańcucha i kasety a przy okazji w końcu kupię nową sztycę i siodełko.



Nowy napęd © montana21
Stary, nowy Diamant © montana21
  • DST 16.97km
  • Czas 00:51
  • VAVG 19.96km/h
  • Sprzęt Diamant D300
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 21 marca 2017

Karłowice






W samo południe wybrałem się na wycieczkę do Karłowic. Dawno już tam nie byłem, więc z tym większą ochotą ruszyłem. Okazało się, że kilka nowości się pojawiło. Przede wszystkim trochę zmian na stacji kolejowej, m.in. zamontowano stojaki na rowery i odmalowano linie na peronach. Wszystko dlatego, że od jakiegoś czasu dołożono 2 pary pociągów relacji Opole Główne - Karłowice, czyli obecnie z Karłowic do Opola jeżdżą 3 pary pociągów. Zrobiono tak ze względu na zamkniętą drogę wojewódzką 454 w Czarnowąsach, gdzie budowana jest obwodnica tej dzielnicy "Dużego Opola". Dodatkową zachętą jest całkiem niezły czas przejazdu, zwłaszcza do Opola Wschodniego, która to stacja jest praktycznie w centrum miasta. Przed stacją w Karłowicach stały 2 rowery i 4 samochody, czyli ktoś jednak jeździ tymi pociągami. Mam nadzieję, że frekwencja będzie wzrastać i jako taki ruch zostanie utrzymany na tej linii. 

Tymczasem wyczyścili brzegi Stobrawy w okolicach mostu przy wyjeździe na Kuźnicę Katowską. Teraz jest tam jakoś ładniej, bo wcześniej trochę taka dżungla już się robiła. W trasie dostałem telefon, że mogę już odebrać Diamanta z serwisu więc kończę ten wpis i szykuję się do wyjazdu po mocno odnowiony rower. 

Trasa: dom - Czepielowice - Śmiechowice - Kurznie - Karłowice - Stobrawa - Nowe Kolnie - dom


Nieco odnowiona stacja PKP w Karłowicach © montana21

Oczyszczone koryto Stobrawy © montana21
  • DST 35.08km
  • Teren 0.50km
  • Czas 01:28
  • VAVG 23.92km/h
  • Sprzęt Kross Evado 4.0
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 20 marca 2017

Brzeg




Szybka wycieczka do Brzegu po herbatniki, szybka bo już było późno a wcześniej nie mogłem bo zanim wstałem po nocce i napaliłem w piecu to już było późno. Ale przynajmniej było ciepło i wiatr się już uspokoił. 
  • DST 22.37km
  • Czas 01:00
  • VAVG 22.37km/h
  • Sprzęt Kross Evado 4.0
  • Aktywność Jazda na rowerze
Piątek, 17 marca 2017

Wioska i okolica




Zbiórka z krótkiego jeżdżenia po wsi i okolicy z dwóch dni.
  • DST 16.56km
  • Czas 00:48
  • VAVG 20.70km/h
  • Sprzęt Kross Evado 4.0
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 14 marca 2017

PKP Małujowice i Brieg-Pampitz






Początkowo miałem zrobić pętlę przez Karłowice, ale niestety musiałem odwiedzić empik stąd postanowiłem pokręcić się po wioskach po drugiej stronie Brzegu. Przez Brzeg przeleciałem jak najszybciej i pojechałem do Zielęcic. Tam okrążyłem wioskę, w której powstało sporo nowych domów i sporo dróg wyasfaltowano, więc jest gdzie się kręcić, choć główna ulica we wsi jest brukowana. Później do Małujowic pod kościół, znany z polichromii, a dalej już ruszyłem w kierunku Skarbimierza-Osiedle. 

Po drodze postanowiłem przyjrzeć się pozostałościom dawnej stacji kolejowej w Małujowicach. Wszystko już jest zarośnięte, tory, perony a sam budynek mocno zniszczony, choć chyba są tam jakieś mieszkania. Biegnie tędy linia kolejowa 304 z Brzegu do Łagiewnik Dzierżoniowskich, znanych powszechnie jako Łagiewniki. Linia niestety nieczynna dla ruchu pasażerskiego od 1989 roku i bez szans na jego przywrócenie. 

Dalej przejechałem obok tych wszystkich fabryk w Skarbimierzu-Osiedle i pojechałem w kierunku Pępic, żeby przed samą wioską zawrócić na Żłobiznę. Po drodze trafiłem na Pomnik Pamięci hitlerowskiego obozu pracy z czasów II wojny światowej, który był zlokalizowany w Pępicach i nazywał się Brieg-Pampitz. Kilka szczegółów na zdjęciu poniżej.

Trasa: dom - Brzeg - Zielęcice - Małujowice - Skarbimierz-Osiedle - Żłobizna - Brzeg (empik) - dom


Stacja kolejowa Małujowice © montana21

Zielęcice, miejscowość o typowo wiejskim klimacie © montana21

Brieg - Pampitz © montana21

  • DST 30.35km
  • Teren 1.00km
  • Czas 01:26
  • VAVG 21.17km/h
  • Sprzęt Kross Evado 4.0
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 13 marca 2017

Brzeg






Szybka wyprawa do Brzegu jeszcze przed południem. Po powrocie do domu trochę wyczyściłem rower, zapakowałem do auta i jadąc do pracy zostawiłem Diamanta w serwisie. Moja lista rzeczy do wymiany była spora a po wstępnych oględzinach w serwisie, nieco się jeszcze wydłużyła. Ale za to rower będzie "jeszcze nowszy". 
  • DST 15.42km
  • Czas 00:43
  • VAVG 21.52km/h
  • Sprzęt Diamant D300
  • Aktywność Jazda na rowerze

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl