Listopad, 2017

Czwartek, 30 listopada 2017

Wioska i okolica

Dzisiaj ostatni dzień listopada, czyli termin zakończenia budowy ddr z Michałowic do Lubszy. Mimo niesprzyjającej pogody pojechałem tam zobaczyć choć już wcześniej wiedziałem, że nie skończyli i termin zakończenia przesunęli na 8 grudnia. Będzie dobrze jak do świąt albo do nowego roku to skończą.
Wtorek, 28 listopada 2017

Brzeg + wioska

W południe tak na chwilę do Brzegu, było zimno bo trochę wiało. A po południu tuż przed zmrokiem chwilkę pokręciłem się po wsi, temperatura ta sama ale odczuwalna była znacznie wyższa bo nie było wiatru.
Niedziela, 26 listopada 2017

Pętla 3 + wioska

Na rower wychodziłem dzisiaj 3 razy. Pierwszy raz o godzinie 12 zrobiłem Pętlę 3 do Stobrawy. Powrót ciężki pod zimny wiatr. Drugi i trzeci raz na rowerze siedziałem po 15 i 16 jeżdżąc po wiosce, najpierw po jajka a później do babci po orzechy. Wtedy też jeździło się już znacznie lepiej, zimno było nadal ale już nie wiało.

Ponure centrum Stobrawy © montana21
Piątek, 24 listopada 2017

Brzeg

Wieczorna wycieczka do Brzegu po małe zakupy, żeby nie zasnąć na nocce.
Czwartek, 23 listopada 2017

Pawłów i Brzeg

W końcu słonecznie i trochę cieplej. Najpierw pojechałem do Brzegu odebrać z poczty radyjko przenośne a później ze względy na niewielką ilość czasu podjechałem do Pawłowa. Niby tak blisko leży a nigdy nie jeździłem tam rowerem. Tak więc postanowiłem pokręcić się po tej niezbyt dużej wsi, trochę zaskoczyło mnie to że nie jest tam tak płasko jak wszędzie dookoła. Oczywiście nie są to podjazdy jak na przełęcze sowiogórskie ale jak na powiat brzeski, który jest totalnie płaski, to już jest coś. Wracając z Pawłowa objechałem niewielkie osiedle w Brzegu naprzeciwko jednostki wojskowej, które obejmuje właściwie 3 ulice: Saperską, Chorążych i Pierwszej Brygady. Też tam jeszcze nie jeździłem i muszę przyznać, że spodobało mi się to osiedle ze względu na panujący tam względny ład przestrzenny.

Brzeg z Pawłowa © montana21

Ul. Chorążych w Brzegu © montana21
Środa, 22 listopada 2017

Myśliborzyce

Wieczorna wycieczka po trzech dniach przerwy od roweru. Taka przerwa jest zdecydowanie zbyt długa ale co zrobić jak nie ma czasu albo pogoda choruje. A jeździłem głównie po wsi oraz pojechałem do Michałowic i Myśliborzyc. Zerknąłem też na budowę ddr-a do Lubszy i znowu widać było jakąś nową warstwę. Termin zakończenia to koniec listopada, czyli został im jeszcze tydzień, ciekawe czy się wyrobią.
Sobota, 18 listopada 2017

Brzeg

Poranny wyjazd do Brzegu po małe zakupy. Lekki przymrozek, choć oczywiście dzisiaj już świeci słońce jak nie mogę więcej pojeździć ... .
Piątek, 17 listopada 2017

Stare Siołkowice

Tuż przed południem ruszyłem z wiatrem do Starych Siołkowic. Mimo że jechałem z wiatrem i było jakieś 7 stopni to i tak było chłodno żeby nie powiedzieć lekko zimno. Niestety po raz kolejny w ostatnich dniach źle się ubrałem i tym razem nie wziąłem kurtki wiatroszczelnej, przez co jak zawróciłem i zacząłem jechać pod wiatr to szkoda gadać, było zimno jak 8 września w Górach Sowich. Jednak podczas wizyty u dziadka postanowiłem wykorzystać metodę "gazetową", czyli włożyłem między koszulkę a bluzę gazetę (reklamową Lewiatana), dzięki czemu zmarzłem tylko w twarz i dłonie mimo rękawiczek. Pomijając pogodę to wycieczka udana, stałe punkty wycieczki do Siołkowic zaliczone, czyli wizyta u dziadka, DDR do Chróścic i powrót przez PKP Popielów z wizytą w popielowskim Dino. W obie strony jechałem DW 457.

Gmina wita © montana21

Siołkowicka "katedra" © montana21
Czwartek, 16 listopada 2017

Brzeg

Przedpołudniowa wycieczka do Brzegu na zakupy do lidla. Jak to się dzieje, że mamy tę drugą zimną połowę roku, jest zimno, mokro a parkingi rowerowe są zapchane pod lidlem ?? Nie ma gdzie przypiąć roweru, no takiego problemu nigdy nie miałem w lecie a teraz o co chodzi ? Czy tym ludziom już całkiem się poprzewracało coś gdzieś. Jeszcze 3-4 lata temu to o tej porze roku robiło się pusto na szlakach rowerowych a teraz nie ma wytchnienia, może jak spadnie śnieg i mróz złapie to trochę się rozluźni.

Brzeski most © montana21
Środa, 15 listopada 2017

Wioska i okolica

Po południu jak już zrobiło się ciemno to pojechałem do sołtysa po drodze jednak robią krótką przerwę u babci. Po tych dwóch wizytach skoczyłem do PGR-u, wróciłem do wsi i pojechałem do Złotówki. Zamontowałem zakupioną ostatnio lampkę na tył, żeby nie przekręcać co chwilę lampki z diamanta i jeździłem już z nowym tylnym oświetleniem. Lampka jak lampka, świeci i miga, czyli tak jak być powinno. Po powrocie z Złotówki postanowiłem podjechać jeszcze do Michałowic spojrzeć na budowę DDR. Wprawdzie ciemno już było całkowicie ale z tego co było widać po oświetleniu budowy oświetleniem z roweru to pojawiła się jakaś nowa warstwa czegoś. Jeszcze nie asfalt ale chyba do asfaltu już nie daleko.