Czas w ruchu:b.d.
Średnio na aktywność:41.10 km
Czwartek, 15 czerwca 2023 Kategoria Ustka, Morze Bałtyckie

Ustka

Pogoda nieco się zmieniła, mało słońca ale wiatr nieco osłabł. Mimo to nie chciało mi się wyjechać za miasto i cały dzień kręciłem się po Ustce. Kilka razy na plażę, raz wszedłem do wody, która okazała się lodowata. Wieczorem znowu na zachód, którego nie było widać z powodu zachmurzenia i nadciągających opadów deszczu. Powrót z plaży już w lekkim deszczu. Następnego dnia rano na pociąg i powrót do domu. Kolejny bardzo ładny fragment polskiego wybrzeża zaliczony.

Pochmurny przedostatni dzień w Ustce, plaże ciągle puste

Morze Bałtyckie
Środa, 14 czerwca 2023 Kategoria Gminobranie, Ustka, Morze Bałtyckie

Jarosławiec

Trasa w kierunku zachodnim od Ustki, której celem był Jarosławiec. Trasa w całości asfaltami bo na wybrzeżu na zachód od Ustki jednostka wojskowa. Najpierw kilka km wojewódzką 203 z dużym ruchem i świetnym ddr-kami na całym odcinku, którym jechałem. Później już bocznymi drogami w okolicach Jeziora Wicko (nad którym można zrobić przerwę na bardzo ładnie zrobionych miejscach odpoczynku) i dotarłem do Jarosławca, typowa nadmorska miejscowość turystyczna z wszechobecnymi straganami z pamiątkami. Kilka zdjęć plaży zwanej polskim dubajem i powoli wracałem. Powrót okazał się walką z wiatrem a do Ustki dotarłem ostatkiem sił, dawno wiatr mnie tak nie wymęczył. Wieczorem znowu pojechałem na plażę na zachód słońca.

Zaliczona gmina: Postomino.

Trasa: Ustka - Duninowo - Zaleskie - Złakowo - Królewo - Korlino - Łącko - Jezierzany - Jarosławiec - Ustka (powrót tą samą trasą)

Jezioro Wicko

Jarosławiec - plaża zwana polskim dubajem

W Jarosławcu

Na plaży w Jarosławcu

Wieczorem, przed zachodem słońca
Wtorek, 13 czerwca 2023 Kategoria Gminobranie, Ustka, Morze Bałtyckie

Rowy i Słowiński Park Narodowy

W drugim dniu urlopu w Ustce najpierw wybrałem się do turystycznego centrum miasta. Ogólnie ładnie ale dużo ludzi bo z powodu zimnego i silnego wiatru większość spacerowała po miejskich uliczkach. Nie lubię robić zdjęć ludziom więc dość szybko stamtąd uciekłem i pojechałem na latarnię morską. Na tarasie widokowym na latarni wiatr głowę urywał, kilka zdjęć i dosłownie po 2 minutach zszedłem na dół i ruszyłem rowerem za miasto w kierunku wschodnim. Niestety oznakowane szlaki rowerowe wiodły przez mocno zapiaszczone leśne drogi i jechało się kiepsko. Po drodze zaliczyłem klif w Orzechowie, kilka nadmorskich małych miejscowości i dotarłem do Rowów, gdzie zaczyna się Słowiński Park Narodowy, po którym można jeździć rowerem po wyznaczonych trasach. Skorzystałem, kilka km zrobiłem po parkowym lesie i zaliczyłem platformę widokową nad Jeziorem Gardno. Powrót do Ustki już asfaltami, wolałem tłuc się z autami niż walczyć z piachem. Wieczorem podjechałem jeszcze na plażę i zostałem tam do zachodu słońca.

Zaliczone gminy: Ustka - teren wiejski, Smołdzino.

Trasa: Ustka - Orzechowo - Poddąbie - Dębina - Rowy - Słowiński PN - Bałamątek - Objazda - Wytowno - Przewłoka - Ustka

Widok z latarni na ruchomą kładkę pieszo-rowerową

Ustka port

I po zachodzie
Poniedziałek, 12 czerwca 2023 Kategoria Gminobranie, Ustka, Morze Bałtyckie

Ustka

Początek kilkudniowego urlopu, który tym razem postanowiłem spędzić w Ustce. Do Ustki dojechałem z Brzegu pociągiem, z godzinnym opóźnieniem byłem na miejscu po 19. Szybko się rozpakowałem na kwaterze, podjechałem do aldiego na jakieś małe zakupy i chwilę po 20 zameldowałem się na plaży. Piękny, słoneczny wieczór ale chłodny, z wręcz zimnym wiatrem wiejącym od morza. Krótki spacer po praktycznie pustej plaży, rower wystarczająco uwalony piaskiem ale dzień zakończony jak najbardziej pozytywnie.

Zaliczona gmina: Ustka - miasto.