Kołobrzeg

Sobota, 14 września 2019 Kategoria Kołobrzeg, Morze Bałtyckie

Kołobrzeg - zakończenie

Ostatni dzień wakacji w Kołobrzegu zakończyłem krótką przejażdżką po mieście, głównie okolicy plaży centralnej i wschodniej. Później na dworzec i długi powrót do domu. Po Kołobrzegu wyszło jakieś 9 km, reszta to powrót z pociągu z Brzegu do domu.

Kilka gmin zaliczonych, kilka znaczków zdobytych ale jakoś na tym mi nie zależało, przede wszystkim odpoczynek i spokojna jazda po świetnych drogach rowerowych na wybrzeżu, z częstymi wizytami na plaży.

Plaża wschodnia - pożegnanie z Kołobrzegiem © montana21
Piątek, 13 września 2019 Kategoria Kołobrzeg, Morze Bałtyckie

Kołobrzeg - miasto

Dzisiaj jedynie po mieście, głównie ze względu na pogodę, był bardzo silny wiatr, wg prognoz 10-13 m/s i rzeczywiście tyle było a w porywach pewnie więcej. Fale na morzu największe podczas całego pobytu.

Najpierw jednak odwiedziłem port, po którym pokręciłem się chociaż tu i tam były zakazy wstępu albo wstęp na własne ryzyko, ale jest tam bardzo ładnie, choć trochę śmierdziało rybą. Kolejny punkt wycieczki to pozostawienie roweru (niełatwo w Kołobrzegu znaleźć stojak na rowery, łatwiej chyba o drogi rowerowe) i zwiedzanie pieszo. Najpierw falochron, na który można wejść i dojść do końca (za 2 zł ....). Doznania za to były niezłe bo fala była spora i nieraz zostałem opryskany wodą po rozbiciu się fali. Obowiązkowy punkt wycieczki to latarnia morska. Wiało bardzo mocno tego dnia ale na punkcie widokowym na latarni, po prostu był huragan, kilka szybkich zdjęć i uciekałem na dół. Poszedłem promenadą na molo, na którym wiało równie mocno jak na latarni, szczególnie na końcu. Fale pięknie rozbijały się o molo, nieraz opryskując gapowiczów, w tym mnie. Miałem już jednak dość tego wiatru i wróciłem do roweru, którym udałem się w kierunku Ustronia, czyli powtórka z dnia poprzedniego. Jednak tak bardzo spodobała mi się ta droga rowerowa i widoki z niej, że musiałem znowu się przejechać. Po powrocie na kwaterę i krótkim odpoczynku podjechałem jeszcze na plażę zachodnią (niecały kilometr od kwatery) na zachód słońca, który zepsuły chmury, ale i tak ładnie było.

Port w Kołobrzegu © montana21

O zachodzie na plaży zachodniej © montana21
Czwartek, 12 września 2019 Kategoria Gminobranie, Kołobrzeg, Morze Bałtyckie

Kołobrzeg - Sarbinowo - Kołobrzeg

W tym dniu wycieczka wybrzeżem w kierunku wschodnim, dojechałem do Sarbinowa, początek rewelacyjny, jechałem świetną drogą rowerową nad samą plażą.

Zaliczone gminy (3): Ustronie Morskie, Będzino, Mielno.

Trasa: Kołobrzeg - Ustronie Morskie - Gąski - Sarbinowo (powrót taką samą trasą z pętlą przez Kołobrzeg).

Początek to przebicie się przez okolice mola w Kołobrzegu na trasę rowerową R-10. Łatwo nie było, mimo września w rejonach mola tłumy. Dalej, prawie aż do Ustronia spory ruch rowerowy i pieszy ale nie przeszkadzało mi to bo trasa okazała się przepiękna widokowo, jazdą wygodną drogą rowerową otoczoną parkiem-lasem i z częstym widokiem na plaże i morze była wielką przyjemnością. Prędkość się nie liczyła, co chwile się zatrzymywałem, schodziłem na plażę i nawet zbyt wielu zdjęć nie robiłem, wolałem napawać się widokami, szumem i zapachem morza niż cykaniem fotek.

W Ustroniu droga rowerowa nagle się zepsuła i zniknęła, nie wiadomo kiedy pojawił się wąski chodnik z rozwalonymi płytami, uciekłem na drogi. Przejechałem przez Gąski i dotarłem do Sarbinowa, gdzie jest bardzo ładna promenada, centrum wioski podobne do innych nadmorskich miejscowości - zawalone straganami. Na Promenadzie wciągnąłem zapiekankę i postanowiłem powoli wracać do Kołobrzegu, chociaż do Mielna miałem już tylko 5-6 km. Wolałem jednak pozaliczać puste plaże w drodze powrotnej, a było kilka takich miejsc, aż nie chciało się z nich odjeżdżać. W końcu jednak bardzo powoli ale wróciłem do Kołobrzegu, gdzie zrobiłem małą rundkę po mieście, najpierw pod latarnię sprawdzić godziny otwarcia a później zaliczyć kilka sklepów.

Na ddr Kołobrzeg - Ustronie Morskie © montana21

W okolicach Kołobrzegu © montana21
Środa, 11 września 2019 Kategoria Gminobranie, Kołobrzeg, Morze Bałtyckie

Kołobrzeg - Rewal - Kołobrzeg

Drugi dzień pobytu w Kołobrzegu przywitał mnie jakże inną pogodą niż wczoraj. Od rana słońce, prawie bez chmur, całkiem ciepło i „tylko” umiarkowany wiatr. W związku z tym wycieczka dzisiaj już porządna ale na spokojnie, bez żadnego zaliczania „na siłę”.
Zaliczone gminy (4): Kołobrzeg – obszar wiejski, Trzebiatów, Rewal, Karnice.

Trasa: Kołobrzeg – Grzybowo – Dźwirzyno – Rogowo – Mrzeżyno – Pogorzelica – Niechorze – Rewal – Kołobrzeg (powrót prawie taką samą trasą). Dodatkowo rano krótka rundka po Kołobrzegu, do sklepu i na plażę zachodnią.

Rano przed śniadaniem skoczyłem do sklepu i oczywiście na plażę. Później po śniadaniu ruszyłem w trasę a celem była jazda wybrzeżem w kierunku zachodnim po drogach rowerowych, których nie brakuje. Nie jechałem szybko co widać po średniej prędkości, ale przecież gdzie miałem się spieszyć. Co chwilę zjeżdżałem na plażę i do portów w kolejnych miejscowościach. Najlepszy fragment trasy to odcinek drogi rowerowej w Dźwirzynie, który prowadzi przez wydmy na tyle blisko morza, że cały czas je widać, niestety jest on dość krótki. Wioski nadmorskie całkiem ładne choć za dużo w nich straganów z tandetą. Mimo, że to już po wakacjach i po sezonie to sporo tego jeszcze było. Na plażach raczej mało ludzi, chociaż mimo raczej chłodnej pogody parawanów „kilka” było. Jutro trasa wybrzeżem w kierunku wschodnim.

Ranek na plaży zachodniej w Kołobrzegu

Nad morzem

Na plaży w Dźwirzynie

Dziś 2 razy mnie policzyli

Droga rowerowa Kołobrzeg - Grzybowo, bajka

Wieczorem na plaży zachodniej w Kołobrzegu

Wtorek, 10 września 2019 Kategoria Gminobranie, Kołobrzeg

Kołobrzeg

Pierwszy z pięciu dni wakacji w Kołobrzegu przywitał mnie fatalną pogodą. Pada, wieje i zimno, jutro ma być lepiej. Po Kołobrzegu zrobiłem jedynie 2,5 km, z dworca na kwaterę, reszta rano z domu do Brzegu na pociąg. Ale jedna nowa gmina zaliczona, czyli Kołobrzeg miasto.