Październik, 2017

Wtorek, 31 października 2017

Deszczowy Brzeg

Przedpołudniowy wyjazd do Brzegu do apteki i herta. W mieście zaczęło kropić. Po zaliczeniu wszystkich celów chciałem pojechać jeszcze na cmentarz zobaczyć co się tam dzieje. Czasu trochę jeszcze miałem więc tam pojechałem. Wszędzie już było dużo ludzi, aut blokujących przejazdy i sprzedawców stojących czasami na ulicy. Nie zagłębiałem się w ten zgiełk, zawróciłem i zacząłem wracać do domu. A jednocześnie zaczęło mocniej padać i przez całe miasto jechałem w deszczu. Tymczasem w mieście bardzo tłoczno na drogach a w sklepach szaleństwo jak przed świętami w grudniu.
Poniedziałek, 30 października 2017

Wioska i okolica

Po kilku dniach przerwy od roweru spowodowanej głównie złą pogodą, postanowiłem dzisiaj trochę się rozruszać i chociaż chwilę pokręcić się po okolicy. Wiatr nadal wieje dość silny ale wichury już nie ma, niestety temperatura spadła do zaledwie 3 stopni. Ale na rowerze szybko się rozgrzałem, pojechałem na PGR i do Pisarzowic.
Czwartek, 26 października 2017

Wójcice

Poszukiwanie kolorów jesieni podczas wycieczki do Wójcic. W lasach oczywiście jeszcze kolorowo, zwłaszcza jak zaświeci słońce, a z takim zjawiskiem miałem dzisiaj do czynienia na trasie. Dość mocno wiało ale nie był to zimny wiatr przez co jechało się dobrze. Głównym celem wycieczki były tytułowe Wójcice, a właściwie to pętla przez Bystrzycę i Wójcice oraz las pomiędzy tymi miejscowościami. Wójcice to całkiem ładna wieś, spokojna bo na uboczu głównej drogi i otoczona lasami. Myślę że dzisiejsza trasa to jest dobra opcja na wycieczki w przyszłości z ewentualnymi drobnymi modyfikacjami w zależności od czasu.

Wycieczka bardzo udana, kolory jesieni odnalezione, baterie naładowane.

Podczas powrotu, przy okazji będąc w Lubszy sprawdziłem jak wygląda budowa DDR od strony Lubszy. Ano nie wygląda bo od strony Lubszy nie ma jeszcze żadnego śladu budowanej DDR. Ciekawi mnie jak rozwiążą problem zabagnionych terenów przy wjeździe do Lubszy, mostek czy objazd polami ?

Trasa: dom - Michałowice - Szydłowice - Błota - Leśna Woda - Bystrzyca - Wójcice - Dobrzyń - Sielska Woda - Lubsza - Piastowice - Złotówka - dom

Kościółek w Bystrzycy © montana21

Na trasie DW 396 © montana21

Plan i historia Wójcic © montana21
Środa, 25 października 2017

Michałowice i Piastowice

Popołudniowa wycieczka do Michałowic zobaczyć czy rzeczywiście coś się dzieje przy budowie DDR z Michałowic do Lubszy wzdłuż DK 39. Jak widać na zdjęciu coś już robią. Zdziwiło mnie tylko, że DDR będzie po zachodniej stronie DK 39 podczas gdy chodniki ze ścieżkami rowerowymi w MIchałowicach i Lubszy są po wschodniej stronie DK 39. Ciekawe czy zrobią odpowiednie przejazdy przez ulicę czy trzeba będzie to robić tak na wariackich papierach. Niby jeszcze w tym roku ma być to wszystko skończone, więc długo nie trzeba będzie czekać. Dziwnie szybko mają to zrobić, zwłaszcza że budowa DDR Popielów - Siołkowice i Siołkowice - Chróścice, które są krótsze od tego powstającego do Lubszy, trwała znacznie dłużej.

Budowa DDR Michałowice - Lubsza © montana21
Poniedziałek, 23 października 2017

Brzeg + wioska

W południe do Brzegu do lidla i herta a po południu krótko po wsi. Zimno i nieprzyjemnie.
Piątek, 20 października 2017

Duże Opole

Dawno już nie byłem w stolicy województwa, choć już kilka razy się wybierałem w ostatnim miesiącu. Pogoda jeszcze dobra jest to musiałem to wykorzystać. Tym razem pojechałem pociągiem z Brzegu a powrót już rowerem, oczywiście ze względu na kierunek wiatru. Wysiadłem na głównym a nie jak zwykle to robiłem na zachodnim bo Zaodrze bardzo mocno rozkopane ze względu na remont Niemodlińskiej. Trochę pokręciłem się po centrum a następnie standardowa rundka przez Witosa, ZWM i Chabry choć kilka razy pokręciłem się po nieznanych mi ulicach. Podczas powrotu krótka wizyta u dziadka w St. Siołkowicach.

Trasa: dom - Brzeg (pociąg) Duże Opole (dworzec główny PKP - Ozimska - Kościuszki - Miarki - Ozimska - Tysiąclecia - Jagodowa - Wilcza - Grudzicka - Częstochowska - Witosa - Solidarności - Batalionu "Parasol" - Dąbrowszczaków - Pużaka - Sosnkowskiego - Okulickiego - Chabrów - Luboszycka - Budowlanych) - Czarnowąsy - Dobrzeń Wielki - Stare Siołkowice - dom

Nowe rondo na Chabrach już gotowe © montana21

W głębi ZWM-u © montana21
Czwartek, 19 października 2017

Brzeg

Przedpołudniowy wyjazd do Brzegu do Herta i do empiku. Mgła.

Odra zasnuta mgłą © montana21

Roboty wodne na Odrze © montana21
Wtorek, 17 października 2017

Do lasu

Po powrocie z Barda i Ślęży, szybki obiad i o godzinie 17 poszedłem na rowerem. Było już dość późno, słońce powoli chyliło się ku zachodowi ale nadal było ciepło. Chciałem choć na chwilę wjechać do lasów SPK, postanowiłem zatem przejechać tylko Białą Drogę z krótkim postojem na wygodnej ławce nad Stobrawskim Stawem. Słońce już zachodziło i momentami czuć było pierwszy chłód, trochę za cienko się ubrałem ale rozgrzewałem się prędkością. Tam pojechałem przez Stobrawę a powrót przez Śmiechowice i Czepielowice.

Zachód w SPK © montana21
Wtorek, 17 października 2017 Kategoria Znaczki Turystyczne, Tour de Dolnośląskie, Sudety

Bardo i Ślęża

Postanowiłem wykorzystać ten piękny pod względem pogody dzień na zbieranie znaczków z miejsc, w które raczej rowerem bym nie dojechał lub już byłem i są małe szanse na powrót. Tymi miejscami były przede wszystkim Bardo i Ślęża a po drodze jeszcze Kamieniec Ząbkowicki i Ziębice. Wycieczka samochodem.

Ruszyłem tak żeby mniej więcej o 10 być w Ziębicach po tamtejszy znaczek w Muzeum Sprzętu Gospodarstwa Domowego. Kolejnym celem był Pałac Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim. Oba miejsca, w których już byłem zanim jeszcze zacząłem zbierać znaczki. Natomiast Bardo to pierwszy z dwóch celów głównych, gdzie raczej rowerem nie dojadę (choć w 2014 roku byłem w miejscowości Przyłęk, zaledwie 2 km od Barda). W Bardzie jest aż 5 znaczków turystycznych, dlatego też tutaj spędziłem już więcej czasu. Zwiedziłem ścisłe centrum z Bazyliką, obejrzałem zabytkową remizę strażacką i poszedłem do klasztoru, który robi wrażenie trochę jak z horroru jakiegoś. Na koniec wizyta w przystani spływów pontonowych i ruszyłem w kierunku Ślęży.

Samochód zostawiłem na Przełęczy Tąpadła, skąd ruszyłem żółtym szlakiem na szczyt Ślęży. Po drodze trochę turystów mijałem, na szczycie też ich dość sporo było. Samo podejście natomiast to 3 km odcinek o średnim nachyleniu nieco ponad 10 %, czyli zadyszka lekka była. Wejście i zejście razem z krótkim pobytem na szczycie zajęło mi 1:15. Niestety widzialność, mimo świetnej pogody, była bardzo słaba, jedyne co było dobrze widać to Mietków i Jezioro Mietkowskie. Na koniec podjechałem jeszcze w okolice Schroniska pod Wieżycą, gdzie kiedyś był znaczek i zakończyłem wycieczkę.

Po powrocie do domu szybki obiad i po prostu musiałem wykorzystać prawdopodobnie ostatni tak ciepły dzień tego roku idąc na rower o czym w kolejnym wpisie.

Muzeum w Ratuszu, Ziębice © montana21

Dzisiejsze zdobycze © montana21
Poniedziałek, 16 października 2017

Brzeg

Późnym popołudniem, po pracy, skoczyłem do Brzegu. Jeszcze póki był dzień i póki było ciepło. Pogoda rewelacja, szkoda że nie udało się wyskoczyć gdzieś do lasów ale dobre i to. Powrót już po zachodzie słońca wałami i polnymi drogami. W ramach ciekawostki dodam, że jechałem nową drogą jaka powstała ostatnio w Brzegu, jest to w zasadzie łącznik ulicy Łokietka i Ofiar Katynia pomiędzy szpitalem a wieżowcem. Wcześniej był tu szeroki rozwalony chodnik i kupa błota.