Kwiecień, 2016

Piątek, 29 kwietnia 2016

Opole

Na wycieczkę do Opola wybierałem się od dawna ale zawsze coś. Tym bardziej musiałem już odwiedzić to miasteczko ponieważ kończy się promocja Pepsi, a zebrałem 10 zakrętek i chciałem wymienić na 2 szklanki. Rano ruszyłem do Brzegu na pociąg, zaliczając jeszcze koło dworca pocztę. Podróż pociągiem odbyła się z przygodą, ponieważ między Dąbrową a Chróściną zepsuł się inny pociąg (stary kibel) i musieliśmy zabrać wszystkich pasażerów, przez co do Opola dojechałem z opóźnieniem.

W Opolu wysiadłem standardowo na Zachodnim i ruszyłem w poszukiwaniu szklanek pepsi. Były 4 punkty, w których mogłem odebrać i na szczęściu już w pierwszym, jeszcze na Zaodrzu, szklanki były. Odwiedziłem jeszcze kasę biletową MZK na Zaodrzu i ruszyłem w kierunku centrum. Po drodze zrobiłem małą rundkę po Pasiece, jednej z dwóch znanych wysp w Opolu. Pojeździłem po ulicach m.in. Powstańców Śląskich, Strzelców Bytomskich, które w lipcu 1997 roku były zatopione do drugiego piętra, zresztą jak cała Wyspa Pasieka.

Później przeleciałem przez korkujące się centrum i dojechałem na Witosa a później do kasy biletowej MZK na Pużaka. Po załatwieniu biletów ruszyłem już "do domu". Tymczasem na ulicy Budowlanych w końcu oddali do użytku bardzo szeroką, asfaltową drogę pieszo-rowerową, dzięki czemu nie trzeba się tłuc po ruchliwej i zniszczonej ulicy. Asfalcik jest gładziutki, więc jedzie się teraz tam pierwszorzędnie.

A dalej to już zacząłem się spieszyć bo musiałem wrócić do domu, gdyż tylko ja miałem klucz. W Chróścicach krótka przerwa na zdjęcie bluzy i założenie koszulki i małego snickersa. A w St. Siołkowicach 10 minutowa przerwa u dziadka a później już pełnym piecem do domu.

dom - Brzeg - (pociąg) - Opole (Niemodlińska - Spychalskiego - Piastowska - księcia Jana Dobrego - Powstańców Śl. - Strzelców Bytomskich - 1 Maja - Reymonta - Kośnego - Katowicka - Ozimska - Witosa - Solidarności - Wiejska - Pużaka - Oleska - Kusocińskiego - Narcyzów - Luboszycka - Budowlanych) - dw 454 - Dobrzeń Wlk - dw 457 - dom

Pendolino nad kanałem ulgi w Opolu © montana21

Pasieka, Powstańców Śl © montana21

Pasieka, Strzelców Bytomskich © montana21

Na Reymonta, w tle Solaris © montana21

Nowa super droga rowerowa na Budowlanych, w tle komin Elektrowni Opole w Brzeziu © montana21
Czwartek, 28 kwietnia 2016

Wioska i okolica

Część kilometrów zrobiona w czwartek a część dzisiaj. Większość w czwartek, nieco ponad 10. Zrobiłem tyle na ile było czasu, mimo że pogoda zrobiła się bardzo dobra.

Wiosenny Babi Loch © montana21
Wtorek, 26 kwietnia 2016

Okoliczna pętla

W południe wyszedłem na chwilę na rower bo na popołudnie zapowiadano opady deszczu, które rzeczywiście się pojawiły. Tak więc zrobiłem pętlę przez betonówkę, Pisarzowice, Piastowice i Złotówkę, walcząc na niektórych odcinkach z silnym wiatrem. Jest jeden plus takiego wiatru - na polnych drogach jest sucho. Ale to chyba jedyny pozytywny aspekt tego poziomego ruchu powietrza.

Kanał Odry w Brzegu © montana21
Piątek, 22 kwietnia 2016

Wioska i Brzeg

Rano po wiosce a w południu do Brzegu pozałatwiać kilka spraw i do kilku sklepów. Dzisiaj znowu szalenie wiało akurat jak jechałem do Brzegu bo pod wieczór już się uspokoiło ale wtedy nie było czasu na rower. Za to zrobiliśmy krótką wycieczkę pieszą z Dianą, na wał i z powrotem.

Brzeska fontanka © montana21
Czwartek, 21 kwietnia 2016

Stobrawa i okolice

Kolejny dzień z piękną, słoneczną pogodą a dodatkowo dzisiaj wiatr sporo słabszy niż wczoraj, choć nadal odczuwalny. Do Brzegu już po nic jechać nie musiałem więc obrałem kierunek na Stobrawę wieś. Tam od razu skręciłem w kierunku Odry i Stobrawy rzeki. Dojechałem też na jaz na Odrze a tam niespodzianka - barka na środku stopnia wodnego. Pewnie jakiś remont trwa, no bo chyba specjalnie nikt by tu nie dopłynął ... . Natomiast tuż przed jazem, dostrzegłem na Odrze jakieś dziwne coś (na ostatnim zdjęciu), nawet nie wiem jak to nazwać. Ale że tam jeszcze drzewo w tym rośnie to już w ogóle dla mnie zagadka co to za budowla. Coraz to dziwniejsze rzeczy na tej Odrze spotykam.

Stobrawa a po lewej starorzecze © montana21

Taka sytuacja © montana21

A co to się stanęło ... czy to celowe ? © montana21

Może jakiś remont ? © montana21

A to już nie wiem co to jest © montana21
Środa, 20 kwietnia 2016

Brzeg

Popołudniowa wycieczka do Brzegu przy pięknej słonecznej pogodzie ale za to bardzo wietrznie było. Do Brzegu jechało się przez ten wiatr bardzo powoli i długo, w mieście jak to w mieście wiatr nie był już tak uciążliwy, za to powrót do domu już bardzo sprawny i szybki. A dzisiaj pojechałem wysłać list, standardowo już na pocztę przy dworcu. Nadal jest chłodno a tu do Opola trzeba by się wybrać, muszę poszukać optymalnych warunków wietrznych w prognozach.

Staw "Cegielnia" w Brzegu © montana21
Wtorek, 19 kwietnia 2016

Brzeg

Przedpołudniowa wycieczka do Brzegu. Pojeździłem trochę po mieście, pozałatwiałem to i tamto i wróciłem do domu. Nic ciekawego a do tego chłodno się zrobiło, za chłodno.

Nadleśnictwo Brzeg © montana21

Na Opole ? © montana21
Poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Brzeg razy dwa

Dwa wyjazdy do Brzegu. Pierwsze przed południem w celu zakupu kilku rzeczy. Podczas powrotu zorientowałem się, że nie kupiłem najważniejszej rzeczy, ale na powrót było już za późno. Drugi wyjazd po południu a właściwie już późnym popołudniem. Podczas dzisiejszych wycieczek do Brzegu stwierdziłem, że brzescy rowerzyści jeżdżą strasznie nieodpowiedzialnie i totalnie niezgodnie z przepisami. To tak odnośnie propozycji obowiązkowej karty rowerowej, która i tak jeśli wejdzie w życie to zmieni bardzo niewiele.

Poniższe zdjęcia zrobiłem na kąpielisku w Brzegu. Powszechnie znane w mieście jako "basen otwarty", już od wielu lat jest nieczynne. Zrobiło się z tego jedno wielkie zarośnięte bajoro. Od roku są podejmowane próby oczyszczenia tego na co idą ogromne pieniądze. Ale kąpać się tam będzie można na pewno nieprędko. Wszystko dookoła jest zniszczone i zapuszczone, od wielu lat nikt tam nic nie robił. A otoczenie to szatnie, prysznice na "świeżym powietrzu", place zabaw i boisko.

Brzeskie bajoro zwane "basenem" © montana21

Basen w Brzegu © montana21
Sobota, 16 kwietnia 2016

Wioska i okolica

Popołudniowa wycieczka rowerowa po najbliższej okolicy. Było przyjemnie ciepło ale był też wszechobecna wilgoć a nad Odrą wręcz taka "powodziowa" czy może lepiej "wezbraniowa". Zresztą pod koniec wycieczki złapał mnie lekki wiosenny deszczyk na drodze do Złotówki. Pojawiła się wtedy też nad Czepielowicami podwójna tęcza, z czego jedna wyjątkowo dobrze widoczna. Jakieś 2 km z tego dystansu zrobiłem kilka dni temu.