Czerwiec, 2016

Środa, 29 czerwca 2016

Brzeg i okolica

Przed południem do Brzegu, gdzie jeździłem tylko w okolicach rynku pozałatwiać kilka rzeczy. W obie stronę polami. A wieczorem na spokojnie pojeździłem po okolicy.

Jazda polami © montana21
Wtorek, 28 czerwca 2016

Brzeg

Kilka km zrobionych w niedzielę a reszta dzisiaj na dojazdy i powrót z Brzegu. W obie strony jechałem polami.
Poniedziałek, 27 czerwca 2016

Chróścice - protest

Wczesnym popołudniem wybrałem się do Chróścic ponieważ organizowano tam protest w postaci blokady drogi wojewódzkiej 457. Protest związanym oczywiście z problemem powiększenia Opola, na który nie godzą się mieszkańcy gminy Dobrzeń Wielki (której niektóre wioski mają zostać siłą i przymusem zagarnięte do Opola). Jednocześnie drogi blokowano w Czarnowąsach, Kup i Świerklach, czyli generalnie na wjazdach do gminy Dobrzeń Wielki. Miejmy nadzieję, że im się uda i nie dojdzie do grabieży tego bezczelnego prezydenta.

W obie strony dw 457. Wpis tak na szybko bo się spieszę na ważny mecz euro.

Chróścice - protest © montana21

Protest w Chróścicach © montana21

Ulotka z protestu © montana21
Piątek, 24 czerwca 2016

Brzeg

Rano musiałem pojechać do Brzegu po chleb. Wyjechałem z domu po godzinie 8, oczywiście było już gorąco i po chwili byłem mokry. Po mieście mała pętelka i powrót do domu polami.

Kilka kilometrów zrobiłem w środę po wiosce i najbliższej okolicy. Z tego też dnia jest poniższe zdjęcie, odkryłem nową ciekawą drogę polną, łącznik między znanymi mi już drogami.

Nowo odkryta droga © montana21
Czwartek, 23 czerwca 2016

Mąkoszyce i Karłowice

Pierwszy dzień przerwy na Euro, więc mimo upałów, które już niestety nastały, pojechałem wieczorem na dość szybką wycieczkę. Tempo jak na mnie wysokie chociaż warunki, mimo wysokiej temperatury, były bardzo dobre bo nie było wiatru i w każdym kierunku jechało się wybornie. Wystartowałem po 19 a i tak grzało jeszcze mocno, wróciłem do domu przed 21 i nadal nie było czuć jakiegokolwiek chłodu. Jutro ma być jeszcze gorzej.

W Lubszy napotkałem na nietypową dla mnie sytuację. Jak już wjechałem na DK 39 i kierowałem się ku wylotowi ze wsi w kierunku na Namysłów to dojrzałem z przodu kilku kolarzy, którzy wyraźnie snuli się wolno i jeździli całą szerokością drogi, kompletnie nie przejmując się innymi uczestnikami ruchu. Szybko ich dogoniłem i zacząłem wyprzedzać jadąc slalomem między nimi a oni bacznie mi się przyglądali ale był to jedyny kontakt, w końcu jestem z niższej kategorii. Stąd traktowałem ich jak powietrze i nie zwracałem na nich uwagi. Przy wyjeździe ze wsi i wjeździe do lasu, kolarze zaczęli się emocjonować i mówić, że "finiszują" a z lasu do wsi wpadła duża grupa następnych kolarzy, taki jakby peleton a jadąc już w lesie mijałem jeszcze 3-4 grupki po kilku kolarzy, czyli pewnie maruderów, stąd obstawiam, że ci ze wsi to była ucieczka a co za tym idzie był to jakiś (nielegalny?) wyścig na DK 39 w kierunku Namysłowa. No tak, trwają przecież Mistrzostwa Polski w kolarstwie szosowym w Świdnicy, więc tutejsi kolarze postanowili się też pobawić.

Trasa: dom - Piastowice - Lubsza - Mąkoszyce - Tarnowiec - Kurznie - Karłowice - Stobrawa - dom

Przejazd kolejowy w Mąkoszycach © montana21
Wtorek, 21 czerwca 2016

Brzeg + okolica

W południe pojechałem do Brzegu po kilka rzeczy. Na ulicy Wyszyńskiego, na krótkim odcinku zerwali całkowicie asfalt w ramach remontu tej drogi, dzięki czemu jedzie się tam teraz o wiele lepiej. Powrót polami a wieczorem pokręciłem się jeszcze po okolicy, czyli nad Odrę, Judengrab i na Florydę. Przez to Euro nie ma na nic czasu.

Remont na Wyszyńskiego w Brzegu © montana21

Brzeskie kąpielisko © montana21
Niedziela, 19 czerwca 2016

Stobrawski Staw + Stare Siołkowice

Dzisiaj dwukrotnie wybierałem się na wycieczki rowerowe. Najpierw, w południe, wybrałem się do lasów SPK, ale tylko nad Stobrawski Staw, gdzie chwilę posiedziałem nad wodą na bardzo wygodnych ławeczkach. Wycieczka bardzo na spokojnie, bez żadnych zrywów. Na Białej Drodze od strony Stobrawy niestety nie jechało się najlepiej. Wszystko przez wycinkę drzew jaka tam jest prowadzona od jakiegoś czasu. Porobiły się liczne niewielkie ale bardzo nieprzyjemne dla roweru dziury a dodatkowo niedawno chyba wysypali kamienie i niezbyt dobrzeje ubili. No ale z czasem pewnie się to poprawi.

Druga wycieczka dzisiejszego dnia, trochę dłuższa, do dziadka, czyli do Starych Siołkowic. Wiatr w sumie aż tak bardzo dzisiaj nie przeszkadzał więc w obie strony jechałem DW 457 z modyfikacjami w Popielowie i St. Siołkowicach. Niewielką przeszkodą był podczas tej wycieczki deszcz. Kropiło jak wyjeżdżałem z domu ale chmura przechodziła, tak przynajmniej się wydawało. Po wyjeździe z wioski na prostą w stronę PGR-u zobaczyłem, że jakieś 1,5-2 km dalej jest aż szaro od deszczu i w tym momencie zaczęło mocniej padać. Dojechałem do PGR-u, chowałem się na przystanku i przez kolejne kilka minut była ulewa. Po ulewie poczekałem jeszcze 10 minut aż trochę droga przeschła i w końcu ruszyłem. Będąc w Popielowie znów zaczęło kropić a do tego mocno wiać ale ostatecznie wszystko przeszło. Powrót już w spokojniejszych warunkach, nawet chłodniej było.

dom - Stobrawa - S.Staw - Śmiechowice - Czepielowice - dom
dom - DW 457 - Popielów (Kamieniec - PKP) - Stare Siołkowice - DW 457 - dom

Nad wodą © montana21

Można skakać ale głębokość nieznana © montana21
Piątek, 17 czerwca 2016

Brzeg

W południe wybrałem się do Brzegu w celu drobnych zakupów. Po nocnych burzach, których ostatecznie nie było (a straszyli od 2-3 dni że będą niesamowite nawałnice i w ogóle), zerwała się wichura. Wichura jakiej już dawno nie było a na pewno bardzo dawno nie jeździłem na rowerze przy takowej. Raz tak dmuchnęło spomiędzy budynków na Starobrzeskiej, że mnie dosłownie zepchnęło z drogi na pobocze, dobrze że nie było krawężników. Powrót z wiatrem, więc było lekko i przyjemnie a wracałem drogami polnymi, którymi to ostatnio coraz częściej wracam z miasta, żeby nie tłuc się po niby ścieżce na chodniku z Kościerzyc do Brzegu.

Za wałem © montana21
Czwartek, 16 czerwca 2016

Brzeg i wioska

Postanowiłem w końcu kupić nową oponę tylną do Diamanta. Od kilku miesięcy musiałem co kilka-kilkanaście dni dopompowywać powietrze z tyłu. Dzisiaj już był prawie kapeć, to już chyba 4 albo 5 z tyłu w tym rowerze. Dziurka była bardzo niewielka w dętce ale w końcu miarka się przebrała i podczas wizyty w Brzegu wstąpiłem do rowerowego i nową oponę zakupiłem. Jeszcze jej nie zakładam, poczekam na odpowiedni moment. Pomiędzy meczami pojeździłem jeszcze chwile po wsi, najpierw za wał pośmigałem po polnych drogach, zajeżdżając na znaną mi już ambonę a później po wiejskich asfaltach.

Z nową oponą © montana21
Środa, 15 czerwca 2016

Gminna pętla

Dość szybka wycieczką przez dookoła wschodniej części gminy. Do domu wróciłem z zamiarem późniejszego wyjścia na rower, pomiędzy meczami ale przyszła burza i do wieczora padało.

dom - Pisarzowice - Piastowice - Lubsza - Lubicz - Śmiechowice - Czepielowice - dom