Niedziela, 19 czerwca 2016

Stobrawski Staw + Stare Siołkowice

Dzisiaj dwukrotnie wybierałem się na wycieczki rowerowe. Najpierw, w południe, wybrałem się do lasów SPK, ale tylko nad Stobrawski Staw, gdzie chwilę posiedziałem nad wodą na bardzo wygodnych ławeczkach. Wycieczka bardzo na spokojnie, bez żadnych zrywów. Na Białej Drodze od strony Stobrawy niestety nie jechało się najlepiej. Wszystko przez wycinkę drzew jaka tam jest prowadzona od jakiegoś czasu. Porobiły się liczne niewielkie ale bardzo nieprzyjemne dla roweru dziury a dodatkowo niedawno chyba wysypali kamienie i niezbyt dobrzeje ubili. No ale z czasem pewnie się to poprawi.

Druga wycieczka dzisiejszego dnia, trochę dłuższa, do dziadka, czyli do Starych Siołkowic. Wiatr w sumie aż tak bardzo dzisiaj nie przeszkadzał więc w obie strony jechałem DW 457 z modyfikacjami w Popielowie i St. Siołkowicach. Niewielką przeszkodą był podczas tej wycieczki deszcz. Kropiło jak wyjeżdżałem z domu ale chmura przechodziła, tak przynajmniej się wydawało. Po wyjeździe z wioski na prostą w stronę PGR-u zobaczyłem, że jakieś 1,5-2 km dalej jest aż szaro od deszczu i w tym momencie zaczęło mocniej padać. Dojechałem do PGR-u, chowałem się na przystanku i przez kolejne kilka minut była ulewa. Po ulewie poczekałem jeszcze 10 minut aż trochę droga przeschła i w końcu ruszyłem. Będąc w Popielowie znów zaczęło kropić a do tego mocno wiać ale ostatecznie wszystko przeszło. Powrót już w spokojniejszych warunkach, nawet chłodniej było.