Sierpień, 2018

Czwartek, 30 sierpnia 2018

Środa, 29 sierpnia 2018 Kategoria Gminobranie, Tour de Dolnośląskie

Środa Śląska - Legnica

Jak środa no to wycieczka do Środy Śląskiej. Tak się akurat złożyło. Kolejne gminy zaliczone, nowe bilety komunikacji miejskiej z nowego miasta do kolekcji zdobyte, tylko znaczków turystycznych nie udało się zdobyć bo urlopy ... .

Zaliczone gminy (5): Środa Śląska, Malczyce, Ruja, Prochowice, Kunice.

Trasa: Środa Śląska - Jastrzębce - Chomiąża - Malczyce - Mazurowice - Lasowice - Wągrodno - Szczedrzykowice - Motyczyn - Prochowice - Lisowice - Szczytniki nad Kaczawą - Bieniowice - Pątnów Legnicki - Legnica. Rano na pociąg do Brzegu i wieczorem powrót z Brzegu do domu betonówką wzdłuż Odry.

Wycieczkę zacząłem w Środzie Śląskiej, gdzie dojechałem pociągiem. Jakiś czas temu w mieście tym powstała komunikacja miejska i co najważniejsze dla mnie, są tradycyjne bilety jednorazowe, które kolekcjonuję. To było głównym celem odwiedzin w tym mieście. Oczywiście przy okazji zaliczyłem nowe gminy, dzięki czemu w tym roku zaliczyłem jak dotychczas 16 nowych gmin, czyli już ten rok jest lepszy od poprzedniego (15). Ze Środy Śl. udałem się do Malczyc a następnie do Prochowic nieco okrężną drogą, żeby zaliczyć dodatkowe gminy. Trasa była całkiem przyjemna, choć mało było lasów. Teren był delikatnie pofalowany a że pogoda była piękna, taka już jesienna (uwielbiam jesień), to jechało się bardzo przyjemnie.

Po odwiedzinach w Prochowicach, małym miasteczku, ruszyłem już do Legnicy bo czas gonił. W Legnicy miałem zdobyć 2 kolejne znaczki turystyczne ale niestety punkt it był nieczynny z powodu urlopu. Trudno, będę musiał zamówić z centrali albo kupić przy następnej wizycie. Samej Legnicy już nie fotografowałem bo było mało czasu do pociągu. Podoba mi się to miasto a szczególnie dworzec kolejowy, który ma swój klimat, ale to może będzie temat innej wycieczki.

Wycieczka dość krótka ale treściwa, na więcej nie było czasu ale i kondycji też nie ma na dłuższe wycieczki.

Środa Śląska i zielone autobusiki komunikacji miejskiej © montana21

Zamek Piastowski w Legnicy © montana21
Wtorek, 28 sierpnia 2018

Brzeg

Przed południem do Brzegu.
Sobota, 25 sierpnia 2018

Brzeg

Poranny wyjazd do Brzegu.
Czwartek, 23 sierpnia 2018

Lubsza

Wieczorna rundka do Lubszy.

O zachodzie © montana21
Środa, 22 sierpnia 2018

Klasyk

Postanowiłem wymienić dętkę w Klasyku babci, żeby nie brać kluczy przejechałem się Klasykiem do domu a po wymianie z powrotem do babci. Niby tylko 900 m w jedną stronę a namachałem się tyle jakbym miał do przejechania kilka km. Robota zrobiona.

Klasyk babci © montana21
Środa, 22 sierpnia 2018

Brzeg

Późnym popołudniem do Brzegu po dętkę i do lidla. Wracając zajechałem do babci, zostawiłem swój rower, przesiadka na babciny Klasyk i do domu na wymianę dętki. Po wymianie powrót do babci i przesiadka już na swojego.
Wtorek, 21 sierpnia 2018 Kategoria Sudety

Świeradów-Zdrój

Dość niespodziewanie miałem okazję znaleźć się w Świeradowie-Zdroju i mieć trochę czasu dla siebie. Początkowo miałem jechać "pełnym" samochodem i wypożyczyć rower na miejscu. Okazało się jednak, że ze mną pojedzie jeszcze tylko jedna osoba, no to spakowałem swojego evado. Plan był taki, żeby wjechać z rowerem koleją gondolową Ski&Sun Świeradów-Zdrój (bo można darmowo zabrać rower) na Stóg Izerski i dalej ruszyć już rowerem do mojego rowerowego raju jakim są Góry Izerskie.

Plan absolutnie się nie powiódł, pogoda się zepsuła w dniu dzisiejszym a dodatkowo po przyjeździe do Świeradowa zaczęło padać. Na Stóg wjechaliśmy kolejką bez roweru, a że szczyt tonął w chmurach po chwili zjechaliśmy na dół. Postanowiłem wykorzystać jednak rower, skoro go już zabrałem i pojeździć trochę po Świeradowie. Po kilku kilometrach miałem już dość jazdy w siąpiącym deszczyku. Troszkę pozwiedzałem piękny Świeradów, głównie Dom zdrojowy z piękną halą spacerową i pijalnią wody mineralnej, której się napiłem ale czy zostałem uzdrowiony - nie wiem. Sama woda całkiem niezła, inna niż te wszystkie "mineralne" ze sklepu. Dodatkowo zdobyłem 2 znaczki turystyczne i 2 zakładki.

Potok Szklarka i skałki © montana21

Zdobycze © montana21
Poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Brzeg + wioska

Nieco ponad 10 km zrobione wczoraj po wiosce a reszta dzisiaj podczas wyjazdu do Brzegu.
Poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Brzeg

W połdunie do Brzegu, biedra, hert.