Wtorek, 21 sierpnia 2018 Kategoria Sudety

Świeradów-Zdrój

Dość niespodziewanie miałem okazję znaleźć się w Świeradowie-Zdroju i mieć trochę czasu dla siebie. Początkowo miałem jechać "pełnym" samochodem i wypożyczyć rower na miejscu. Okazało się jednak, że ze mną pojedzie jeszcze tylko jedna osoba, no to spakowałem swojego evado. Plan był taki, żeby wjechać z rowerem koleją gondolową Ski&Sun Świeradów-Zdrój (bo można darmowo zabrać rower) na Stóg Izerski i dalej ruszyć już rowerem do mojego rowerowego raju jakim są Góry Izerskie.

Plan absolutnie się nie powiódł, pogoda się zepsuła w dniu dzisiejszym a dodatkowo po przyjeździe do Świeradowa zaczęło padać. Na Stóg wjechaliśmy kolejką bez roweru, a że szczyt tonął w chmurach po chwili zjechaliśmy na dół. Postanowiłem wykorzystać jednak rower, skoro go już zabrałem i pojeździć trochę po Świeradowie. Po kilku kilometrach miałem już dość jazdy w siąpiącym deszczyku. Troszkę pozwiedzałem piękny Świeradów, głównie Dom zdrojowy z piękną halą spacerową i pijalnią wody mineralnej, której się napiłem ale czy zostałem uzdrowiony - nie wiem. Sama woda całkiem niezła, inna niż te wszystkie "mineralne" ze sklepu. Dodatkowo zdobyłem 2 znaczki turystyczne i 2 zakładki.