Wtorek, 21 marca 2017

Karłowice

W samo południe wybrałem się na wycieczkę do Karłowic. Dawno już tam nie byłem, więc z tym większą ochotą ruszyłem. Okazało się, że kilka nowości się pojawiło. Przede wszystkim trochę zmian na stacji kolejowej, m.in. zamontowano stojaki na rowery i odmalowano linie na peronach. Wszystko dlatego, że od jakiegoś czasu dołożono 2 pary pociągów relacji Opole Główne - Karłowice, czyli obecnie z Karłowic do Opola jeżdżą 3 pary pociągów. Zrobiono tak ze względu na zamkniętą drogę wojewódzką 454 w Czarnowąsach, gdzie budowana jest obwodnica tej dzielnicy "Dużego Opola". Dodatkową zachętą jest całkiem niezły czas przejazdu, zwłaszcza do Opola Wschodniego, która to stacja jest praktycznie w centrum miasta. Przed stacją w Karłowicach stały 2 rowery i 4 samochody, czyli ktoś jednak jeździ tymi pociągami. Mam nadzieję, że frekwencja będzie wzrastać i jako taki ruch zostanie utrzymany na tej linii.

Tymczasem wyczyścili brzegi Stobrawy w okolicach mostu przy wyjeździe na Kuźnicę Katowską. Teraz jest tam jakoś ładniej, bo wcześniej trochę taka dżungla już się robiła. W trasie dostałem telefon, że mogę już odebrać Diamanta z serwisu więc kończę ten wpis i szykuję się do wyjazdu po mocno odnowiony rower.

Trasa: dom - Czepielowice - Śmiechowice - Kurznie - Karłowice - Stobrawa - Nowe Kolnie - dom