Piątek, 23 września 2016

Oława

Oława, nie licząc Brzegu, to miasto, do którego mam najbliżej a mimo to byłem tam dopiero drugi raz w życiu rowerem ! Ale w końcu byłem i może będę tam częściej jeździł bo odkryłem świetną drogę przez las z Szydłowic bezpośrednio do Oławy. Prawie 10 km jedzie się przez las, z czego ponad 8 km w terenie. A z tych 8 km, 7 km to wspaniałej jakości utwardzona droga gruntowa niedawno wyremontowana i nazwana Zaodrzańską Agrafką oraz przeznaczona do organizowania biegów. Droga jest lepsza niż najlepsze drogi leśne w Stobrawskim Parku Krajobrazowym, które do tej pory poznałem, lepsza niż Biała Droga i wszystkie inne mi znane. Do tego nie jedzie się cały czas przez zwarty las, bo często wyjeżdża się na mniejsze lub większe leśne polany, które porastają łąki a czasami są to niewielkie pola uprawne. Trasa bardzo ładna i przyjemna na rower. Zaczyna się na skrzyżowaniu dróg w lesie, gdzie rozchodzą się drogi do Szydłowic, grodziska Ryczyn i dalej do Błot, do Bystrzycy, nad Odrę no i omawiana do Oławy.

W Oławie ze względu na piątkowe popołudnie, ruch był duży przez co niezbyt dużo się mogłem porozglądać po nieznanych mi okolicach w mieście. Pierwszy raz byłem m.in. na oławskim Rynku. Głównym celem był jednak mcdonald po drugiej stronie miasta, przy wylocie na Wrocław. Obżerając się można spoglądać na Sky Towera, którego dość dobrze widać.

Podczas powrotu do domu kusiło mnie żeby znowu pojechać tą super drogą przez las ale jednak pojechałem tak jak sobie założyłem przed wycieczką, czyli przez Stary Górnik, Bystrzycę i Leśną Wodę. Do domu dojechałem tuż przed zachodem słońca, kiedy zaczęło się już robić zimno.