Środa, 25 maja 2016 Kategoria Znaczki Turystyczne

Wrocław + okolica

Wycieczka do Wrocławia w celu zdobycia tamtejszych znaczków turystycznych oraz odbycia wymiany biletów komunikacji miejskiej. Dzięki temu mam już 9 znaczków turystycznych (Opole, Nysa x3, Paczków x2, Wrocław x3), jednak dzisiejsze zdobywanie znaczków zaczęło się dość nieprzyjemnie, na szczęście zakończyło się pełnym sukcesem, czyli zdobyciem wszystkich trzech jakie są dostępne we Wrocławiu.

Pierwszym celem było ZOO. Zwiedzać nie zwiedzałem bo już kiedyś dwa razy we wrocławskim zoo byłem, stąd dzisiaj tylko po znaczek. Kolejka w sklepiku z pamiątkami nie była długa ale długo się stało w niej. Raz, że nie mogli się przede mną dogadać a po drugie jakieś dziadki zaczęli się bezczelnie wpychać przede mnie za co Pan sprzedawca mnie przeprosił i dodatkowo dał znaczkową zakładkę do książki.

Drugi cel to Panorama Racławicka. Też nie zwiedzałem bo nie miałem czasu dzisiaj a po za tym trochę drogo. Znaczka nie było bo się skończyły (najpierw czekałem na sprzedawczynię ponad 20 minut bo sobie gdzieś poszła nie zostawiając żadnej wiadomości). Wiedziałem jednak, że 2 dni temu zostały wysłane więc powinny już dojść, na co Pani powiedziała żebym ewentualnie za kilka godzin przyszedł. Ruszyłem więc do Ogrodu Botanicznego, gdzie znaczek był dostępny bez problemu a następnie pojechałem na wymianę biletową. Po wymianie miałem jeszcze trochę czasu do pociągu, więc pojechałem jeszcze raz do Panoramy a tam okazało się, że znaczki doszły. Zwycięstwo.

Wieczorem pojeździłem jeszcze nieco ponad 10 km po wiosce i okolicy (nad Odrę).

Trasa:dom - Brzeg (pociąg) - Wrocław (pkp - Kołłątaja - pl. Grunw - zoo - Purkyniego - Kanonia - Drobnera - pl. Uni - Legnicka - Magnolia - Legnicka - Purkyniego - pkp) - (pociąg) - Brzeg - dom