Niedziela, 20 grudnia 2015

Sprysiowa Góra - Stare Siołkowice

Sprysiowa Góra to jedna z dzielnic Starych Siołkowic. Dzielnica, której nazwy nie znałem aż do kwietnia tego roku, kiedy to poczytałem trochę o historii St. Siołkowic. Ale jakoś tak nie było okazji żeby się tym zająć, stąd dopiero dzisiaj o tym sobie przypomniałem. Obejmuje ona ulicę Warszawską, jako główną oś dzielnicy oraz wszystkie inne ulice od niej odchodzące a trochę ich jest. Może góra w nazwie jest trochę przesadą ale rzeczywiście jest tam niewielkie wzniesienie, na którym do niedawna jeszcze stały dwa stare i zabytkowe drewniane wiatraki. Niestety kilka lat temu, w niedzielny poranek ktoś je podpalił i zanim ktokolwiek zareagował, doszczętnie spłonęły.

Pogoda dzisiaj wyjątkowo dobra jak na niedzielę, bo od kilku niedziel nie było warunków do takich wycieczek. Choć i tak trochę podwiewało z południowego-wschodu, dlatego też tam jechałem przez Kurznie i Karłowice. Po wyjeździe z lasu w Popielowie wiało już dosyć mocno, na szczęście to były ostatnie kilometry pod wiatr. W Siołkowicach pojeździłem po wsi i wróciłem już DW 457 do domu. Tymczasem w Popielowie powstał nowy market - Dino.

Trasa: dom - Śmiechowice - Kurznie - Karłowice - Popielów (PKP) - St. Siołkowice (Klapacz - Sprysiowa Góra - Powstańców Śl. - Kopiec) - DW 457 - dom