Czwartek, 24 września 2015 Kategoria Gminobranie, Tour de Opolskie

Racibórz - Kędzierzyn-Koźle

Domykanie Opolszczyzny pod względem zaliczonych gmin rozpoczęte. Czyli po prostu celem jest zaliczenie resztki gmin w których jeszcze nie byłem rowerem w tym województwie. Szybko tego domykania nie zrobię, bo to jeszcze co najmniej 4 wycieczki. Ale w końcu dotarłem rowerem do Kędzierzyna-Koźla i kilku innych całkiem fajnych miast województwa opolskiego. To dopiero pierwsz setka w tym roku !!!

Zaliczone gminy (10): Racibórz, Pietrowice Wielkie, Baborów, Kietrz, Branice, Głubczyce, Głogówek, Walce, Reńska Wieś, Kędzierzyn-Koźle.

Trasa: Racibórz - Pawłów - Tłustomosty - Kietrz - Nowa Cerekwia - Włodzienin - Głubczyce - Kietlice - Szonów - Głogówek - Rozkochów - Walce - Pokrzywnica - Większyce - Kędzierzyn-Koźle. Rano na pociąg do Brzegu i wieczorem z pociągu z Brzegu do domu.

Zaczęło się na zimno. No może nie było zimno ale bardzo chłodno i pochmurnie, czyli ogólnie nieprzyjemnie, bo do tego wiał chłodny dość silny wiatr niestety. Ten wiatr przeszkadzał mi aż do Głogówka, czyli zdecydowaną większość trasy. Ale to nie była jedyna rzecz, która przeszkadzała, gdyż obszar Płaskowyżu Głubczyckiego płaski nie jest i także do Głogówka była jedna wielka "sinusoida", cięgla góra-dół. Gdyby nie wiatr na pewno jechało by się lepiej. Na szczęście dość szybko słońce wyszło i zrobiło się nieco cieplej. Po za tym na trasie praktycznie zero lasów i same pola, ale nie ma co się dziwić bo w końcu bardzo dobre gleby tam są. Dopóki teren był pagórkowaty, to jakoś to wyglądało ale jak się zrobiło płasko to te rolnicze pustki nie wyglądały zbyt ciekawie. Takie morze niczego.

Zaliczyłem dzisiaj także aż 5 nowych miast na rowerze. I tutaj na początku muszę stwierdzić, że przyznaję rację pewnej osobie, która twierdziła, że Głogówek to jedno z najładniejszych miast na Opolszczyźnie. Zgadzam się w 100 %, ale czy najładniejsze to się jeszcze nie wypowiadam, bo w kilku miastach jeszcze ciągle nie byłem. Głogówek jako całość był ładny, natomiast Głubczyce to też w sumie ładne miasto, a szczególnie ratusz ale reszta już taka sobie bez szału. Kędzierzyn-Koźle to zbyt duże miasto i zbyt mało dzisiaj zobaczyłem, żeby coś konkretnego powiedzieć ale mimo wszystko pierwsze wrażenie mam z tego miasta dobre.