Czwartek, 26 marca 2015 Kategoria Wrocławskie krasnale

Wrocławskie krasnale (7)

Wycieczka około południa w celu zaliczenia kolejnych krasnali i zakupu biletu na pociąg. Nadal mocno wieje a co gorsza od weekendu przez kolejny tydzień ma wiać jeszcze silniej.

Zaliczyłem dzisiaj 14 krasnali, stąd moja kolekcja powiększyła się do 68 sztuk. Ostatni raz w tym tygodniu jeździłem za krasnalami, kolejny raz w przyszłym tygodniu, możliwe że pęknie pierwsza setka (szczególnie po środowych łowach porannych na Rynku).

Z krasnalowych wieści: aż połowa zaliczonych dziś krasnali to Krasnale Wodne. Są one ciekawe z dwóch powodów: po pierwsze są znacznie większe od pozostałych skrzatów, a po drugie podobno są nie tutejsi, tzn. są krasnalowymi migrantami. Pięć siedzi sobie w fontannie: Wierzbownik siedzi na drzewie na środku i czyta książkę, Parasolnik nieco z boku z parasolką, Zbierający Wodę to ten za Wierzbownikiem na zdjęciu, Puszczający Stateczki puszcza sobie stateczki, no i Karmiący Ptaki karmi sobie ptaki. Pozostałe dwa Krasnale Wodne chyba nie lubią wody i siedzą po za fontanną, Ogrodnik w krzaku a Aktor aktorzy na środku placu.

Po za Krasnalami Wodnymi znalazłem dzisiaj takie osobniki jak: Oddludek, Bamboszek leżący przed jednym z hoteli, Harcerz, który próbuje chyba jakieś ognisko rozpalić, Ossolineusz (lub Ossolinek lub Ossolińczyk) czyta sobie przy Ossolineum, Geolog przed Instytutem Nauk Geologicznych (gdzie przez cały pierwszy rok studiów miałem zajęcia i nigdy go nie zauważyłem) oraz Bernaś i Warchleś, dwaj przyjaciele.

Bia - Hall/Powst - pl. Teatralny - promenada Staromiejska - Skargi - Nowa - Traugutta - Słowackiego - Szewska - Grodzka - Cybulskiego - księcia Witolda - Poznańska - Stacyjna - Leg - Bia

Krasnale Wodne; Wierzbownik, Parasolnik, Zbierający Wodę, Puszczający Stateczki, Karmiący Ptaki, pl. Teatralny © montana21