Piątek, 28 lutego 2014

Wycieczka

Po powrocie z Wrocławia trzeba było wykorzystać dosyć dobrą pogodę i przede wszystkim jeszcze początek semestru. Ostatecznie pojechałem do Starych Siołkowic ale nieco dłuższą trasą niż zwykle, powrót też nieco inną trasą. Trochę wiatr przeszkadzał ale w sumie nie było źle.

Karłowice w 2013 roku to najpiękniejsza wieś opolska. Taki konkurs sobie zorganizował ktoś w tym moim województwie. W 2010 wygrały Stare Siołkowice, co mnie bardzo ucieszyło, a w roku poprzednim Karłowice. W Karłowicach trochę jest ciekawych miejsc, choćby zamek myśliwski, któremu nigdy nie robiłem zdjęć i nie umieszczałem tutaj nie wiedzieć czemu stąd zdjęcie zamku poniżej. Niestety zamek jest chyba w rękach prywatnych jakiegoś gościa, który gdyby nie ten zamek to pewnie byłby bezdomnym. Taka dziwna sytuacja. Stąd zamek raczej niszczeje.

Zauważyłem też pierwszy raz ciekawy drogowskaz w Karłowicach, który musiał powstać niedawno bo na pewno bym go wcześniej zauważył. Pokazuje kierunek i odległość do takich miejscowości jak Kluczbork, Wrocław, Monachium, dom ks. Jana Dzierżonia (też w Karłowicach się znajduje) i Stare Siołkowice ;).

Kościerzyce - Stobrawa - Karłowice - Popielów - Stare Siołkowice - Popielów - Karłowice - Kurznie - Śmiechowice - Kościerzyce