Kwiecień, 2019

Środa, 10 kwietnia 2019

Serwisowo

Do babci po rower cioci, którym wróciłem do domu i go trochę przeczyściłem, napompowałem i nasmarowałem.
Wtorek, 9 kwietnia 2019 Kategoria Stobrawski Park Krajobrazowy

Okoliczna pętla

Wieczorna przejażdżka na Białą drogę do lasu SPK. Na razie lato się skończyło i wróciło chłód i zimny wiatr a od jutra ma być jeszcze gorzej. Mimo to jak zwykle wyjątkowo dobrze siedziało się na bardzo wygodnej ławeczce nad Stobrawskim Stawem, to zawsze jest najprzyjemniejsza część wycieczki. Szkoda tylko, że jak usiądę to jest już późno a czas przyspiesza i trzeba po chwili się zbierać.

Wygodna nad stawem © montana21
Poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Brzeg

W południe pojechałem do Brzegu, do lidla i herta. Pogoda fajna i przyjemna jeszcze była to pokręciłem się nad Odrą w obie strony od Brzegu. Powrót betonówką.
Piątek, 5 kwietnia 2019 Kategoria Stobrawski Park Krajobrazowy, Leśne bunkry

Leśny bunkier

No i po wczorajszej wiośnie, dzisiaj przyszło lato. Cały weekend mam pracujący no to musiałem wykorzystać dobrą pogodę i najeździć się dzisiaj. Trochę jeszcze wiało dlatego też zacząłem planować trasę lasami, plany kilka razy zmieniałem już jadąc, przez co odkryłem kilka nowych dla mnie dróg leśnych o fajnej nawierzchni a dodatkowo odkryłem to co chciałem znaleźć w dalszej części sezonu - bunkry z czasów II wojny światowej ukryte w lasach pomiędzy Lubszą a Jelczem-Laskowice. Dzisiaj przejeżdżałem nieopodal jednego z nich więc zostawiłem rower przy drodze i zagłębiłem się w las. No i znalazłem, dość ciekawy obiekt, kiedyś poszukam pozostałe bunkry i coś jeszcze interesującego, też z II wojny. Trasa ogólnie z domu przez Błota, Borucice, Lubszę i Stobrawę, dużo km w terenie i duże zadowolenie. Wieczorem podjechałem jeszcze do babci.

No to do lasu © montana21

Odpoczynek © montana21
Czwartek, 4 kwietnia 2019

Wiosna

W końcu prawdziwa wiosna nastała ale na rower wyszedłem dopiero wieczorem jak wiatr nieco się uspokoił. Po za tym całkiem ciepło i pojeździłem chwilę po okolicy m.in. objechałem Babi Loch.

Nad Odrą © montana21

Babi Loch © montana21
Wtorek, 2 kwietnia 2019 Kategoria Znaczki Turystyczne

Legnica i Świdnica

Rano rowerem do Brzegu, który zostawiłem pod stacją i ruszyłem do pociągu a pociągiem do Legnicy, pierwszego głównego celu dnia. We Wrocławiu przesiadka w Koleje Dolnośląskie, którymi dotarłem do Legnicy. Tam miałem 2 godziny czasu do następnego pociągu. Uzupełniłem braki znaczkowe w liczbie 3 sztuk, czyli zamek piastowski, wieżę bramy głogowskiej i akademia rycerska. Zamek nawet robi wrażenie, większy niż ten w Brzegu, który mam pod nosem, obok zamku stoi wieża bramy głogowskiej - fragment dawnych obwarowań miejskich. Obszedłem centrum miasta i na koniec wróciłem na legnicki dworzec kolejowy, który mimo że się sypie z każdej strony (oprócz budynku) to jest wg mnie piękny, widać i czuć dawne dobre czasy na kolei. Najlepsza jest hala peronowa (jedna z kilku hal peronowych w Polsce) z peronami i całą infrastrukturą, mam nadzieję że remontu szybko nie będzie bo dworzec (jeden z moich ulubionych) straci swoją magię. To tutaj Koleje Dolnośląskie mają swoją siedzibę.

W końcu podjechał mój pociąg i musiałem wsiadać, szynobus Kolei Dolnośląskich, którym pojechałem przez Jawor, Strzegom i Jaworzynę Śląską do Świdnicy, drugiej atrakcji dnia. W Świdnicy miałem większe braki kolekcjonerskie - 4 nowe znaczki turystyczne i kilka nowych biletów komunikacji miejskiej. Świdnica to bardzo ładne miasto o bogatej historii, pełne zabytków, wśród których przede wszystkim należy zobaczyć katedrę i słynny kościół Pokoju - zabytek UNESCO. W Świdnicy jest również bardzo ładny Rynek i wiele kamienic rozsianych po całym mieście. Przepięknie prezentuje się po remoncie budynek głównego dworca kolejowego w Świdnicy, leżącego na magistrali podsudeckiej, której kolejny fragment poznałem na odcinku Legnica - Jaworzyna Śląska. Do zaliczenia z tej linii mam jeszcze fragmenty Świdnica Miasto - Kamieniec Ząbkowicki i Prudnik - Kędzierzyn-Koźle. Bardzo ciekawa linia położona u "podnóża" Sudetów.

Ze Świdnicy przez Jaworzynę Śląską wróciłem do Wrocławia i po przesiadce do Brzegu, gdzie wskoczyłem na rower i polami wróciłem do domu, kończąc pełen wrażeń dzień (przetestowałem kolejną nową aplikację na rower - navime).

Zamek Piastowski w Legnicy © montana21

Wrocław Główny © montana21
Poniedziałek, 1 kwietnia 2019 Kategoria Stobrawski Park Krajobrazowy

Brzeg + okolica

W południe skoczyłem do Brzegu, lidl, poczta i martes, żeby w końcu kupić jakieś nowe buty do aktywności rowerowej i w lekkie góry (czyli Sudety ;)). Ciężko wybrać buty, żeby były dobre i na rower i w góry ale takie lekkie trekkingowe mogą być. No i wieczorem chociaż za bardzo nie chciało mi się już wychodzić na rower to jednak chciałem przetestować butki na rowerku. Z czasem na pewno się przyzwyczaję jak się dopasują do stopy, a jutro test na wycieczce pieszej, kolejowo-miejskiej.
Cały dzień wiał chłodny a nawet zimny wiatr, za to było czyste niebo, słoneczko świeciło i była bardzo dobra widzialność, wieczorem pooglądałem Ślężę (ok. 55 km) i Góry Sowie (ok. 75 km).