Listopad, 2014

Sobota, 15 listopada 2014

Miasto

Dzisiaj już dwa razy wyszedłem na rower, chociaż cały dzień mocno wiało. Najpierw około południa pojechałem do sklepów trochę okrężną drogą. A wieczorem pojeździłem nieco dłużej, zrobiłem trasę obwodnicą do ślimaka i kawałek w kierunku centrum a następnie taki sam powrót. Tam jechałem pod wiatr a powrót z wiatrem.

Około południa © montana21
Piątek, 14 listopada 2014

Miasto

Wyszedłem na rower w samo południe ale długo nie pojeździłem bo wiał momentami silny i zimny wiatr więc chciałem jak najszybciej uciec do domu bo to żadna przyjemność była z takiego jeżdżenia. Miałem wyjść jeszcze raz na rower wieczorem ale z braku czasu nie wyszedłem. A pojeździłem dzisiaj trochę po Muchoborze Małym i Nowym Dworze.

Wycieczka © montana21
Czwartek, 13 listopada 2014

UWr

Dzisiaj jakoś nie miałem motywacji do jeżdżenia, ciężko to wszystko szło, stąd tylko trasa na zajęcia i do sklepu.

Bia - pl. Uni - Bia - Gra - Bia
Wtorek, 11 listopada 2014 Kategoria Tour de Dolnośląskie, Gminobranie

Głogów

Wycieczka na specjalne życzenie kolegi. Oczywiście miałem ją w dalszych planach gminobraniowych ale przedłożyłem ją na pierwszy plan. To już chyba teraz na pewno można uznać sezon za zakończony w kwestii długich wycieczek gminobraniowych, miało to być już we wrześniu ale wyjątkowo dobra pogoda spowodowała, że pierwszy raz w listopadzie zrobiłem wycieczkę gminobraniową i do tego setkę.

I to był jeden z bezpośrednich powodów dla których zdecydowałem się, żeby jeszcze w tym roku zrobić setkę, bo była to już 10 setka i na tej "okrągłej" liczbie trzeba w tym roku poprzestać. Dodatkowo znacznie zbliżyłem się do osiągnięcia celu optymalnego w przebiegu rocznym.

Zaliczone gminy (10): Głogów miasto, Głogów - obszar wiejski, Pęcław, Grębocice, Rudna, Ścinawa, Wińsko, Wołów, Brzeg Dolny, Oborniki Śląskie.

Trasa: Głogów - Pęcław - Retków - Krzydłowice - Rudna - Mleczno - Ścinawa - Wołów - Brzeg Dolny - Uraz - Pęgów - Wrocław. Rano na pociąg na główny a wieczorem powrót do domu pociągiem czyli najpierw na główny a później z Brzegu do Kościerzyc

Po porannej wycieczce pociągiem z Novakiem91 zaczęliśmy wycieczkę właściwą w Głogowie, tam kilka zdjęć i ruszyliśmy za miasto po kolejne gminy. Było chłodno, pochmurno  ale trzeba było jechać. Kolejne gminy szybko wpadały i dość szybko dojechaliśmy do Rudnej, przejeżdżając najpierw obok zbiornika Żelazny Most. Następnie przez wieś, która kiedyś była miastem, dlatego posiada kilka cech miejskich.

Trasa była na początku płaska a później pojawiły się pagórki z ciekawymi podjazdami i tak już było praktycznie do samego końca: płasko - pagórki. Odwiedzaliśmy kolejne wsie i miasta, czyli Ścinawę, Wołów i Brzeg Dolny. I dopiero przed Wołowem, czyli po ponad 70 km pojawiło się słońce i od razu zrobiło się przyjemniej i nieco cieplej. Wycieczka udana.

Zdjęcie na specjalne życzenie © montana21

Brzeg Dolny © montana21
Poniedziałek, 10 listopada 2014

Brzeg, Wrocław

Przetransportowałem Evado do do Wrocławia w celu wykorzystania go do zrobienia wycieczki, o której więcej mam nadzieję jutro. Po za tym nie ma czasu na rower bo albo studia albo robota domowa. Ale jutro już będzie nieco czasu i trzeba to wykorzystać.

Kościerzyce - Brzeg (pociąg) - Wrocław - (Bia - sklepy - Tra - Bia)
Niedziela, 9 listopada 2014

Wioska i okolice

Pokręciłem się w spokojnym tempie po okolicy. Nie było za bardzo czasu żeby gdzieś dalej pojechać a i pogoda też zupełnie nie zachęcała do jeżdżenia, czyli szaro, ponuro, i mocny zimny wiatr.

Na betonówce © montana21

Dawna Floryda © montana21
Sobota, 8 listopada 2014

Wioska

Pogoda nie dopisuje, pada deszcz, więc nie jeździłem zbyt wiele od wczoraj, a właściwie prawie w ogóle nie jeździłem. Tylko wczoraj do sklepu i dzisiaj no i króciutki przejazd testowy po "czyszczeniu" i smarowaniu łańcucha Evado. Nie ma co, przy następnej wizycie na przeglądzie trzeba koniecznie wymienić łańcuch bo to już przeszło 4500 km. A że następny serwis planuje na środkowo-późną wiosnę więc jeszcze trochę na tym łańcuchu ponabija się km.
Czwartek, 6 listopada 2014

UWr

Nic ciekawego, rano w deszczu na zajęcia, powrót już na sucho ale w wilgotnych i chłodnych warunkach.

Bia - pl. Uni - Stacyjna - Bia
Środa, 5 listopada 2014

UWr i miasto wieczorową porą

Mimo, że dzisiaj zajęć nie miałem to i tak na UWr pojechałem. W dzień było jeszcze cieplej niż wczoraj bo 18,5 stopnia. Wracałem niec okrężną drogą bo przez pl. Grunwaldzki, zoo i obw. żeby nie jechać przez pozastawiany pl. Kościuszki i okolice.

A wieczorem pojeździłem trochę po mieście z Novakiem91 właściwie tak bez celu chociaż nie wiedząc gdzie pojechać rzuciliśmy kamieniem, a gdzie kamień się potoczył to w tym kierunku pojechaliśmy. I tak chyba teraz będziemy robić podczas wycieczek, zawsze to jakieś urozmaicenie, gorzej jak kamyk wyrzuci nas gdzieś za miasto.

Bia - pl. Uni - pl. Grunw - zoo - obw. - Bia - stadion - Piłsudskiego - Powstańców/Hallera - Bia - Tra - Bia

Jesiennie © montana21

W okolicach placu Grunwaldzkiego © montana21
Wtorek, 4 listopada 2014

UWr i miasto wieczorową porą

W południe pojechałem na zajęcia. Było wyjątkowo ciepło bo aż 16 stopni więc pojechałem w samej koszulce. Ja się dziwiłem, że inni ludzie chodzą w kurtkach przy 16 stopniach (w czym będą chodzić przy -16 ?)  a ludzie dziwnie patrzyli na mnie. Ale było wietrznie. od kilku dni wieje cały czas z południa i z każdym dniem coraz silniej.

Wieczorem po powrocie z zajęć wyszedłem jeszcze na chwilę pojeździć głównie do factory i do lidla okrężną drogą. Wiatr prawie już ustał więc jechało się dużo lepiej, zwłaszcza że temperatura była jeszcze całkiem znośna.

Poniżej zdjęcie z Instytutu Geografii UWr.

Bia - pl. Uni - Bia - Graniczna - Szwajcarska - Austriacka - Duńska - Traktatowa - Bia