Wtorek, 11 listopada 2014 Kategoria Tour de Dolnośląskie, Gminobranie

Głogów

Wycieczka na specjalne życzenie kolegi. Oczywiście miałem ją w dalszych planach gminobraniowych ale przedłożyłem ją na pierwszy plan. To już chyba teraz na pewno można uznać sezon za zakończony w kwestii długich wycieczek gminobraniowych, miało to być już we wrześniu ale wyjątkowo dobra pogoda spowodowała, że pierwszy raz w listopadzie zrobiłem wycieczkę gminobraniową i do tego setkę.

I to był jeden z bezpośrednich powodów dla których zdecydowałem się, żeby jeszcze w tym roku zrobić setkę, bo była to już 10 setka i na tej "okrągłej" liczbie trzeba w tym roku poprzestać. Dodatkowo znacznie zbliżyłem się do osiągnięcia celu optymalnego w przebiegu rocznym.

Zaliczone gminy (10): Głogów miasto, Głogów - obszar wiejski, Pęcław, Grębocice, Rudna, Ścinawa, Wińsko, Wołów, Brzeg Dolny, Oborniki Śląskie.

Trasa: Głogów - Pęcław - Retków - Krzydłowice - Rudna - Mleczno - Ścinawa - Wołów - Brzeg Dolny - Uraz - Pęgów - Wrocław. Rano na pociąg na główny a wieczorem powrót do domu pociągiem czyli najpierw na główny a później z Brzegu do Kościerzyc

Po porannej wycieczce pociągiem z Novakiem91 zaczęliśmy wycieczkę właściwą w Głogowie, tam kilka zdjęć i ruszyliśmy za miasto po kolejne gminy. Było chłodno, pochmurno  ale trzeba było jechać. Kolejne gminy szybko wpadały i dość szybko dojechaliśmy do Rudnej, przejeżdżając najpierw obok zbiornika Żelazny Most. Następnie przez wieś, która kiedyś była miastem, dlatego posiada kilka cech miejskich.

Trasa była na początku płaska a później pojawiły się pagórki z ciekawymi podjazdami i tak już było praktycznie do samego końca: płasko - pagórki. Odwiedzaliśmy kolejne wsie i miasta, czyli Ścinawę, Wołów i Brzeg Dolny. I dopiero przed Wołowem, czyli po ponad 70 km pojawiło się słońce i od razu zrobiło się przyjemniej i nieco cieplej. Wycieczka udana.