Elektrownia Żarnowiec

W kolejny dzień urlopu za główny cel obrałem Jezioro Żarnowieckie i znajdującą się tam największą w Polsce elektrownię wodną szczytowo-pompową. Początek trasy to dojazd drogą rowerową z Władysławowa do Łebcza, gdzie wjechałem na drogę rowerową po dawnej linii kolejowej ze Swarzewa do Krokowej. Taką świetną "autostradą" rowerową jechałem kilkanaście km do miejscowości Krokowa, a tam ddr się kończy i dalej jechałem już drogami lokalnymi do głównego celu wycieczki. W okolicach jeziora przywitał mnie dość stromy 1,5 km zjazd (który trzeba będzie podjechać na powrocie). Jezioro jak jezioro, dość ładnie położone między wzgórzami a elektrownia robi wrażenie, zwłaszcza "rury", które jak przeczytałem na tablicach informacyjnych nazywają się rurociągami derywacyjnymi. Postanowiłem podjechać pod górny zbiornik, z którego rurociągi wychodzą, no ale musiałem pokonać ponad 1,5 km podjazd, a że mocy do podjazdów u mnie w ostatnich latach brakuje, no to lekko nie było. Jednak widoki z góry wynagrodziły cały trud. Później mega zjazd i objazd południowej części Jeziora Żarnowieckiego. Powrót do Władysławowa szybko zleciał, kolejny dzień urlopu jak najbardziej udany.

Trasa: Władysławowo - Łebcz - Radoszewo - Kłanino - Sławoszyno - Krokowa - Jeldzino - Sobieńczyce - Czymanowo - Łebcz - Swarzewo - Władysławowo

Zaliczona gmina: Gniewino.

Lekko pofalowana ddr śladem dawnej linii kolejowej