Czwartek, 4 czerwca 2020 Kategoria Wzgórza Niemczańsko-Strzelińskie

Strzelińskie i ziębickie singletracki

Po niedawnej wizycie na Wzgórzach Niemczańsko-Strzelińskich i poznaniu znajdujących się tam singletracków, wybrałem się dzisiaj znowu w te rejony, żeby pojeździć po nich wszystkich, zarówno strzelińskich jak i nowiutkich ziębickich w Skalicach. Najpierw pojechałem na te ziębickie, dojazd terenowy, momentami trudny ze względu na podjazdy a same single takie sobie. Nawierzchnia jest dość luźna, na pewno luźniejsza niż na strzelińskich, przez co w niektórych zakrętach można poczuć się niepewnie i mało bezpiecznie. Wróciłem na strzelińskie i w pierwszej kolejności posmakowałem tego, którego jeszcze nie znałem, czyli trasy S1 (nazwy strzelińskich to po prostu S1, S2, S3 i S4), zwanego również Kopa Nowoleska a to od szczytu 371 m n.p.m.), z którego trasa startuje. Najpierw trzeba było na ten szczyt wjechać, jest do tego specjalna trasa, w sumie też taki singiel, zwana Wyjazdówką. Dość ciężka, momentami bardzo stroma, wąska a czasami trzeba skakać przez strumyk bo mostków nie ma. Prawie w całości położona na dość stromych stokach - na zdjęciu poniżej jeden z "najprzyjemniejszych" i najłatwiejszych fragmentów. Po zdobyciu szczytu rozpocząłem zjazd S1, początek i koniec bardzo fajny, środkowa część już taka sobie, dużo wystających kamieni i korzeni na stromych sekcjach - to już nie na mój rower. Później pojeździłem na znanych już S2 i S3 i wróciłem na parking. Ogólnie wycieczka ciężka, dużo terenu i podjazdów terenowych ale fajna.

Widoki z trasy

Ziębicki singiel - Skalice

Na trasie pomiędzy ziębickimi a strzelińskimi singlami - droga wije się między drzewami po stokach

Wyjazdówka na S1 - Kopę Nowoleską (ten przyjemny i łatwy fragment)

Kalinka z Nowoleskiej Kopy

Nowoleska Kopa 371 m n.p.m.