Niedziela, 22 września 2019 Kategoria Wzgórza Niemczańsko-Strzelińskie

Wzgórza Dębowe i Wzgórza Gumińskie

Dzisiaj, podobnie jak rok temu, zapakowałem rower do auta i pojechałem na Wzgórza Niemczańsko-Strzelińskie. Pogoda dopisała, choć kilometrów niewiele zrobiłem, bo trochę zwiedzania było pieszo. Punktem wyjściowym były okolice Niemczy. Najpierw pojechałem na Wzgórza Gumińskie a pierwszy przystanek to piesza wycieczka do Doliny Piekielnego Potoku, zwanego również "Piekiełkiem". Jest to ciekawy geomorfologicznie przełom niewielkiego potoku, który wcina się w skały budujące okolicę. Dostęp jest tam trudny, mimo że jest poprowadzony żółty szlak turystyczny to w pewnym momencie ginie on i trzeba się przedzierać po stromych zboczach doliny. Następnie podjechałem na punkt widokowy, z którego bardzo ładnie widać Wzgórza Dębowe wraz z Niemczą, ukrytą między drzewami. Przejechałem się jeszcze po niezłych drogach leśnych na Wzgórzach Gumińskich i wróciłem do Niemczy, żeby pojechać na ostatni cel wycieczki, czyli Ostrą Górę. Jest to najwyższy szczyt Wzgórz Dębowych, 360 m n.p.m., znajduje się tam stalowa wieża widokowa z lat 30 ubiegłego wieku. Nie nadaje się do użytku ze względu na zły stan techniczny (skrzypi, brak wielu elementów), choć brak jakichkolwiek informacji o tym fakcie. W kierunku zachodnim widoki są jednak bardzo fajne .

Rynek w Niemczy © montana21

Dolina Piekielnego Potoku © montana21

Wzgórza Dębowe z Niemczą z punktu widokowego na Wzgórzach Gumińskich © montana21

Przyjemna leśna droga na Wzgórzach Gumińskich © montana21

Widok w kierunku Niziny Śląskiej © montana21

Zardzewiała wieża widokowa na Ostrej Górze © montana21

Ostra Góra, na pierwszym planie Wzgórza Gumińskie, bezpośrednio za nimi Wzgórza Gilowskie i Wzgórza Krzyżowe a w tle po lewej Sudety Środkowe © montana21