Czwartek, 18 października 2018

Stare Siołkowice

To już chyba jeden z ostatnich tak ciepłych dni w tym roku, a może nie ? Po południu pojechałem do Starych Siołkowic, czyli w odwiedziny do dziadka. Przy okazji pojechałem też do Chróścic. Powrót przez PKP Popielów a że budują nowy most na Brynicy w Siołkowicach no to mogłem zobaczyć jak idzie ta budowa. To nie jedyna budowa mostu na mojej dzisiejszej trasie, bo w Starych Kolniach też budują nowy most nad jakimś wyschniętym bajorem. W obu miejscach niby drogi są zamknięte ale jest zrobiony "terenowy" objazd przez pole. W obie strony jechałem dw 457 a w Popielowie odwiedziłem Dino.

Niespodziankę miałem w Popielowie jadąc w kierunku Siołkowic. Mijając główne skrzyżowanie w centrum wsi z podporządkowanej wyjeżdżała policja. Od tego skrzyżowania jest jakieś 400 m do nowej drogi rowerowej do Siołkowic, o której nie raz pisałem i robiłem zdjęcia bo jest rewelacyjna i zawsze nią jadę. Ta policja jechała w moim kierunku ale że z naprzeciwka jechało kilka aut to musiała się snuć za mną. W końcu jak mnie wyprzedzała to zrównali się ze mną i Pani policjantka krzyczy do mnie żebym korzystał z drogi rowerowej, odkrzyknąłem tylko że jeszcze tej drogi rowerowej nie ma (zaczynała się za jakieś 200 metrów a w tym miejscu był wąski chodnik bez znaków C13/C16) ale odjechali już więc tylko przez 10 sekund machałem im kciukiem wyciągniętym do góry. Jeżeli ta Pani stosuje się tak do wszystkich rowerzystów to ok ale jeśli to był jednorazowy wyskok bo nie mogli mnie wyprzedzić to ... śmierć frajerom.