Czwartek, 28 lipca 2016

Opole

Wycieczka do Opola (już niedługo "Dużego Opola" ... ) w ten ciężki dzień odnośnie pogody. Było gorąco i wietrznie a dodatkowo ten wiatr bardzo zmienny był. Celem wycieczki były odwiedziny w szpitalu WCM na Witosa. Po drodze uzupełniałem płyny w Dino w Popielowie i odwiedziłem samotnego i smutnego psa Miśka u dziadka w Siołkowicach.

Tymczasem widać bardzo duże postępy przy budowie obwodnicy Dobrzenia Wielkiego i Czarnowąs. Tak pierwotnie nazwano tę drogę ale niedługo to już będzie raczej nieaktualne w związku z oficjalnym zatwierdzeniem przez te nędzne władze warszawskie projektu powiększenia Opola. Jedna z najbogatszych gmin w województwie i w kraju zostanie podzielona i rozkradziona a ostatecznie zniszczona. Ta elektrownia to taki Krym. Wracając jednak do obwodnicy, to budowa idzie pełną parą. Zdjęcie zrobione nad torami pomiędzy Czarnowąsami i Borkami, gdzie powstanie spory wiadukt. Dzięki obwodnicy w kilku wioskach (a niedługo w mieście) zrobi się naprawdę spokojnie, bo teraz przez nie płyną duże potoki tych spaliniarzy.

W Opolu pojechałem prosto do WCM-u a z WCM-u prosto na dworzec na pociąg. Było tak duszno i gorąco, że ta nie aż tak długa wycieczka dosyć mocno mnie wykończyła.

dom - Popielów - St. Siołkowice - Dobrzeń Wielki - Dobrzeń Mały (niedługo już Opole) - Borki (wkrótce już Opole) - Czarnowąsy (za jakiś czas już Opole) - Opole (Budowlanych - Luboszycka - Chabrów - Oleska - Wiejska - Wygonowa - al. Witosa - Ozimska - Krakowska) - (pociąg) - Brzeg - dom