Wtorek, 29 grudnia 2015

Opole i nocny powrót

Pierwszy nocny powrót z Opola do domu na rowerze zaliczony! I to jeszcze przy temperaturze 2-4 stopnie. Wczesnym popołudniem pojechałem do Brzegu na pociąg i o 15 wysiadłem na Zachodnim na Zaodrzu. Krótka rundka przez Zaodrze a następnie ruszyłem przez centrum na ulicę Głogowską, gdyż na ulicy Głogowskiej w Opolu powstały niedawno pierwsze w tym mieście pasy rowerowe wyznaczone na ulicy. Dodatkowo na skrzyżowaniu z Ozimską domalowali przejazdy dla rowerów na światłach (widoczne na zdjęciach), które prowadzą .... donikąd niestety. Później objechałem Witosa tam i z powrotem i pojechałem nowo wybudowaną aleją Solidarności na ZWM. Generalnie całkiem niezła sieć ścieżek rowerowych powstała i nadal powstaje na Malince i ZWM-ie co mnie cieszy. Na ZWM-ie najpierw odwiedziłem kasę biletową MZK na Pużaka a później drugi raz w życiu wjechałem rowerem na górkę śmierci. Wjazd na wysokość około 5-6 piętra jest dość męczący mimo że wjeżdżałem tym najłagodniejszym. Zjechałem stromym zjazdem i musiałem nieźle się nahamować bo w połowie zjazdu już miałem ponad 40 km/h a zjazd kończy się skrzyżowaniem betonowych ścieżek pieszych o nie najlepszej nawierzchni.

A koło górki śmierci moją uwagę przykuło Miasteczko Ruchu Drogowego (zdjęcia 4-6). Świetna sprawa, zrobiłem sobie tam dwie rundki i niezła zabawa była. No ale pora była już późna i zacząłem się kierować do wyjazdu z miasta przez Chabry i Budowlanych. Początek powrotu za miastem był ciężki z zimnym bocznym wiatrem. Mimo to jakoś to szło bo aż do Chróścic było cały czas oświetlenie uliczne i jechałem ścieżką na chodniku. Dopiero z Chróścic do St. Siołkowic musiałem się przemęczyć. U dziadka 45 minut przerwy na herbatę i pierwszą serię skoków a później bardzo fajny powrót do domu. Cała trasa z wiatrem przez co pokonana szybko i sprawnie. Na tym odcinku już większość było w całkowitych ciemnościach przez co jechało się jeszcze lepiej (o ile kierowcy wyłączali długie).

To była właściwie ostatnia tak długa wycieczka w tym roku. Jutro chyba przerwa od roweru i w czwartek tylko dokręcenie do pełnej setki. I dobrze bo od jutra mrozy, więc pewnie początek roku znów będzie kiepski.

Trasa: dom - Brzeg (pociąg) - Opole (Niemodlińska - Dambonia - Niemodlińska - Spychalskiego - Piastowska - 1-maja - Armii Krajowej - Mieszka I - Wschodnia - Głogowska - Ozimska - Cieszyńska - aleja Witosa - aleja Solidarności - Pużaka - górka śmierci - Sosnkowskiego - Oleska - Chabrów - Luboszycka - Budowlanych) - Czarnowąsy - Dobrzeń Mały/Wielki - Chróścice - St. Siołkowice - DW 457 - dom