Piątek, 21 lutego 2014

Powrót

Koniec dwudniowych ferii u dziadków w Starych Siołkowicach. Po obiedzie powrót do domu. Przed obiadem miała być jakaś trasa i była trasa ale autem do Opola do WCM-u, która miała swoje plusy i minusy. Plusem na pewno było to, że pewnie i tak bym nie wsiadł na rower gdybym nie pojechał do Opola bo wiatr jest niesamowity, zapowiadali na dzisiaj max 4 m/s a było znacznie więcej. Do tych ostatnich prognoz co do wiatru to trzeba spokojnie dodawać co najmniej 2-3 m/s bo codziennie wiatr jest silniejszy niż zapowiadają.

Powrót do domu standardową trasą, na szczęście 50 % z wiatrem, 25 % z bocznymi podmuchami i tylko 25 % pod wiatr.

Zdjęcie z drogi ze Starych Siołkowic do Popielowa, która w tym roku ma przejść remont : nowa nawierzchnia, poszerzenie jezdni i budowa ścieżki pieszo-rowerowej. Nie mogę się już doczekać.

Stare Siołkowice - Popielów © montana21

Tak, deszcz jest już chyba lepszy od wiatru, oczywiście w granicach rozsądku :).
montana21
- 23:42 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj
Przyznam, że z elementów pogody, to już wolę deszcz, niż wiatr. A najbardziej to cumulus humilis ;)
salamandra
- 20:59 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj
Osobiście nie mam przyrządu do pomiaru wiatru ale "bawiłem" się takim na ćwiczeniach terenowych z meteorologii w Górach Izerskich, fajne małe urządzenie wielkości telefonu kom., na allegro na takie coś trzeba wydać co najmniej 150-200 zł. Ogólnie interesuje się meteorologią i w domu mam prostą miarkę do pomiaru opadów, głównie dla celów porównawczych bo niestety IMGW nie ma żadnej stacji w mojej okolicy. Innych przyrządów nie mam bo to wymaga ciągłego nadzoru i zbierania pomiarów, no chyba że ma się automaty ale to są już ogromne pieniądze.
montana21
- 20:05 piątek, 21 lutego 2014 | linkuj
Masz jakiś profesjonalny sposób na pomiar siły wiatru :D ? Ja nigdy się tym nie przejmuje, u mnie wieje mocno albo bardzo mocno. A najlepiej to przywyknąć do tego, potem jazda bez wiatru albo z wiatrem w plecy i czuć moc ;)
Kornel
- 18:06 piątek, 21 lutego 2014 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa otemu