Maj, 2015

Wtorek, 19 maja 2015

UWr

Rano a nawet wcześnie rano pojechałem do Brzegu na pociąg do Wrocławia. Warunki pogodowe były dobre ale jechałem z mega ciężkim i wypchanym plecakiem stąd jechało się ciężko. We Wrocławiu też nie było lekko ale spokojnie jechałem ścieżkami. Wczesnym popołudniem na ostatnie dwa wykłady pojechałem i powrót późnym popołudniem przy dosyć ciężkiej pogodzie, który chyba się zaczyna zmieniać i ma padać kilka dni. Podczas powrotu spotkałem po drodze Novaka91 i kawałek przejechałem z nim.

Kościerzyce - Brzeg - (pociąg) - Wrocław (dw. główny pkp - Powst/Hall - Bia - Hall/Powst - pl. Uni - Powst/Hall - Inżynierska - Bia

Fabryka Mamuta © montana21
Poniedziałek, 18 maja 2015

Okolice

W południe wybrałem się na krótką wycieczkę po okolicy. Najpierw pojechałem pętlę betonówką, z krótkim postojem nad Odrą gdzie posiedziałem chwilę na kamolach widocznych na zdjęciu. Później pojechałem przez Pisarzowice do Michałowic i wróciłem, żeby pojechać na Piastowice i przez Złotówkę wrócić do domu. Po za tym jeszcze 2 razy do sklepu jeździłem.

dom - betonówka - Pisarzowice - Michałowice - Pisarzowice - Piastowice - Złotówka - dom

Nad Odrą © montana21
Sobota, 16 maja 2015

Z Dianą

Wycieczka z Dianą późnym popołudniem przy bardzo przyjemnej pogodzie.

jel - otm - kar - wałb - otm - jel

Na karkonoskiej z Dianą © montana21
Piątek, 15 maja 2015

Stobrawski Park Krajobrazowy

Późnym popołudniem wybrałem się na wycieczkę po Stobrawskim Parku Krajobrazowym. Po całym dniu koszenia trawy kręciło się dosyć ciężko, zmęczenie było spore ale mimo wszystko nie czułem tego w lasach, zwłaszcza, że odkryłem dzisiaj kilka nowych dróg oraz Wapienniki - przysiółek Karłowic (do dzisiaj myślałem, że Starych Kolni) zlokalizowany nieco na uboczu leśnej drogi ze Starych Kolni do Karłowic.

Ze Starych Kolni do Wapienników dojechałem inną drogą a właściwie wałem wzdłuż Stobrawy. Droga jest fenomenalna a właściwie otoczenie jej otoczenie - po jednej stronie las a po drugiej koryto Stobrawy (bardzo słabo widoczne na zdjęciach) 200-300 metrów łąk i znowu las. Jedynie te druty tam trochę nie pasują no ale gdzieś przecież muszą iść. Niestety droga ta jest krótka, po niespełna kilometrze odchodzi w las i kończy się (bo kończy się też wał) i wjeżdżam w dość słabej jakość drogę leśną. Po chwili jadę przez młodnik, niedawno posadzony las i dojeżdżam już do znanej mi drogi ze Starych Kolni do Karłowic. Na początku, jeszcze w Starych Kolniach zbaczam na tamtejszy staw, który jest mały ale zawsze to jakaś wiejska atrakcja.

Dalej odwiedziłem Wapienniki, na które składa się ok. 8 budynków z czego chyba tylko jeden jest zamieszkały. No i niestety przy tym zamieszkałym leżał sobie średniej wielkości pies. Problem w tym, że leżał on na drodze a nie za płotem na podwórku a jak mnie zobaczył to się rzucił za mną z pyskiem. Kawałek odjechałem, pies odpuścił i musiałem wrócić na "główną" drogę cofając się. Bo do Wapiennik odchodzą od tej drogi dwie leśne i kamieniste dróżki, który oplatają chałupy i łącząc się ze sobą. Dodatkową ciekawostką dotyczącą Wapienników jest to, że chałupy leżą na zboczu dość solidnej wydmy, którą porasta dość gęsty las stąd jest praktycznie niewidoczna.

Kościerzyce - Nowe Kolnie - Stobrawa - Stare Kolnie - Wapienniki - Czarna Droga - Stobrawski Staw - Biała Droga - Śmiechowice - Czepielowice - Kościerzyce

Dolina Stobrawy © montana21

Stobrawski Staw (reszta zalana słońcem) © montana21
Czwartek, 14 maja 2015 Kategoria Wrocławskie krasnale

Wrocławskie krasnale (12)

Przed południem po opadach deszczu wyjechałem rowerem po bilet pkp powrotny do domu oraz zdecydowałem się na zakup miesięcznego na rower. Zaliczałem też krasnale zlokalizowane w takich miejscach jak Wyższa Szkoła Bankowa, Wrocławski Park Biznesu i Wrocławski Park Przemysłowy.

W ciągu 5 minut udało mi się bardzo mocno zaskoczyć dwie osoby. Najpierw, będąc już na dworcu Wrocław Mikołajów, wstąpiłem tam do rowerowego zapytać się czy mają bagażnik montowany do piasty. Jakiś młody gościu, który tam sprzedawał pyta się mnie z wielkimi oczami: "To w ogóle takie są !?!? " .... . Za chwilkę kupuję bilety, mówię że chcę miesięczny sieciowy na przewóz roweru a Pani w kasie "No to Pan mnie teraz zaskoczył" ... i zaczęła szukać w jakiś tam swoich notatkach tego biletu.

Zaliczone krasnale: 120 na 302 (39,74 %). Chyba najważniejszy albo może najodpowiedniejszy dla mnie krasnal, który istnieje i którego dzisiaj zaliczyłem to Harfuś - kolarz. Jedzie on sobie na rowerze pod Dolnośląskim Centrum Rowerowym - Harfa. Po za tym zdobyłem Alpinki, które wspinają się we Wrocławskim Parku Biznesu i nazywają się Głazek, Zarembek i Rutek (nie wiem który to który). Pod Wyższą Szkołą Bankową siedzi Fuger Bankowy a pod Wrocławskim Centrum Konferencyjnym (Pan) Przemysław Parkuś. Ostatni krasnal, którego dzisiaj zaliczyłem to Narzędziownik i jest on wyjątkowy z tego powodu, że jest cały czerwony (jedyny taki krasnal).

Wieczorem tuż przed zachodem słońca pojeździłem chwilę spokojnie po wsi.

Wrocław (Bia - Strz - Wroc Park Biznesu - Fabryczna - Robotnicza - Góralska - Stac - Leg - Bia - Hall/Powst - Dworzec Główny PKP) - Brzeg (Nysańska - Fabryczna - Rybacka) - Kościerzyce

Harfuś, ul. Robotnicza © montana21

Alpinki (Głazek, Zarembek i Rutek), ul. Strzegomska © montana21

Fuger Bankowy, ul. Fabryczna © montana21

Przemysław Parkuś, ul. Fabryczna © montana21

Narzędziownik, ul. Robotnicza © montana21

Wieczorem w Kościerzycach na Florydzie © montana21
Środa, 13 maja 2015 Kategoria Wrocławskie krasnale

Wrocławskie krasnale (11) + UWr

Rano jadąc na zajęcia skorzystałem z dobrej pogody i wczesnej godziny, żeby wyłapać resztę krasnali na Rynku. Dodatkowo zaliczyłem kilka na Świdnickiej oraz podczas powrotu do domu z zajęć. Rynek mam już cały zaliczony (nie liczę jednego, który jest na 3 albo 4 piętrze - za słaby aparat mam). Mam nadzieję, że za tydzień rano pozaliczam wszystkie w najbliższych okolicach Rynku bo za tydzień dzień dość szczególny - ostatni dzień zajęć na studiach. 5 lat minęło.

Zaliczone krasnale: 113 na 302 (37,42 %). Łącznie zaliczyłem dzisiaj aż 21 krasnali, to rekord jednego dnia. Kilka krasnali było szczególnych. Przede wszystkim Papa Krasnal, który jest pierwszym krasnalem jaki powstał we Wrocławiu, czyli jest ojcem wszystkich krasnali. Zaliczyłem też Syzyfki mocujące się z kulą, które powstały zaraz po Papie Krasnalu. Natomiast W-skers, Ślepak i Głuchak to Krasnale Niepełnosprawne, które stoją pod wejściem do Ratusza, ciekawe czemu ? Oprócz tego na Rynku zaliczyłem Turystę, Gołębnika, Wieśka Partnerskiego, Życzliwka, Bawarkę oraz Gadofonika.

Jubileuszowym, setnym krasnalem, którego zaliczyłem jest TynQuś, który coś tam sobie tynkuje w Sukiennicach. Nieopodal zajada się lodami Bartonik. Zaliczyłem także 2 Słupniki Świdnickie, jest ich 6 ale podobno 2 skradzione.

Podczas powrotu z zajęć wyłapałem jeszcze 5 krasnali. Tym ostatnim szczególnym, chyba bardzo szczególnym jest Świetlik, który siedzi sobie na tramwaju Protram o numerze 2703. Jest on chyba jednym z trudniejszych do zdobycia. Miałem farta bo jadąc Legnicką nieopodal tamtejszej zajezdni dojrzałem go jadącego też Legnicką. Zrobienie zdjęcia było oczywiście niemożliwe ale za zajezdnią zjechał on na boczny tor, przy samej ścieżce rowerowej i zatrzymał się 2 metry ode mnie ! Musiałem to wykorzystać i zaliczyłem dziada, jakość zdjęcia nienajlepsza ale co miałem się wdrapywać na dach tramwaju ? Oprócz niego zaliczyłem chwilę wcześniej Krasnala Teatralnego, Ankę, Papę Heta i Elwrusia Lutowniczka.

I tak zakończyły się bardzo bogate łowy krasnalowe tego dnia. Wieczorem pojechałem jeszcze do sklepu okrężną drogą przez FAT i Wrocław Grabiszyn.

Bia - Strz - Rynek - Sukiennice - Świdnicka - pl. Uni - Rzeźnicza - Sokolnicza - Ziemowita - Braniborska - Leg - Bia - FAT - Bia

Papa Krasnal, ul. Świdnicka © montana21

Elwruś Lutowniczek, ul. Braniborska © montana21
Wtorek, 12 maja 2015 Kategoria Wrocławskie krasnale

Wrocławskie krasnale (10) + UWr

Przed południem pojechałem na Obornicką do Targpiastu odebrać coca-colę waniliową, którą zamówiłem przez internet. No ciekawe jak to będzie smakować, mam nadzieję że będzie bo droga jak ja pierdziu. Wracając pozbierałem kilka krasnali. Po południu pojechałem na wykład, po drodze zbierając kolejnych kilka sztuk krasnali.

Zaliczone krasnale: 92 na 302 (30,46%). Dzisiaj wpadło łącznie 8 sztuk, 3 przed południem i 5 po południu. Pierwszym był Centrostaluś w siedzibie Centrostalu, w sekretariacie. Ładnie się przywitałem z Panią sekretarka i spytałem czy można zrobić zdjęcie krasnala. Z uśmiechem powiedziała, że pewnie. Zdjęcie zrobiłem, podziękowałem i pojechałem dalej. A dalej wyłapałem Skarbusia ze złotówką oraz Agorka. Po południu pierwszym był Kolejarz na estakadzie kolejowej, który był dość wysoko. Następnie zaliczyłem Chodziarza oraz chyba wszystkie krasnale z Szewskiej, czyli Motocyklistę, Klucznika i O'Barka.

Jak przekroczę setkę zaliczonych krasnali (pewnie jutro) to dodam też mapę z zaliczonymi krasnalami (a właściwie 3 mapy).

Bia - obw śród - Obornicka - Żmigrodzka - Serbska - obw śród - Strz - Gra (Carrefour) - Bia - Hall/Powst - pl. Uni - Powst/Hall - Bia

O'Barek, ul. Szewska © montana21

Klucznik, ul. Szewska © montana21

Coca-cola Vanilla © montana21
Poniedziałek, 11 maja 2015

Wioska, miasto i nieudany mechanik

Rano pojechałem do sklepu ze dwa razy a w południe na miejsce obserwacyjne, na którym zauważyłem Ślężę i Góry Sowie ale ledwo ledwo. Po południu do Brzegu na pociąg i pociągiem do Wrocławia a we Wrocławiu już rowerkiem ruszyłem dalej. Po rozpakowaniu pojechałem Evado do mechanik w celu zamontowania bagażnika i może wymiany łańcucha i kasety. Bagażnika na razie nie będzie jako, że nie ma gdzie go na dole przykręcić trzeba byłoby kupić zbyt drogi. A łańcuch i kasetę mam jeszcze miesiąc zajeżdżać i zarzynać bo tak trzeba - tak powiedział mechanik. I wróciłem z powrotem Evado.

Kościerzyce - Brzeg (pociąg) - Wrocław (Sucha - Powst/Hall - Bia - Graniczna do pierwszego ronda za A8 - Parandowskiego - Tra - Bia)
Piątek, 8 maja 2015

Odbiór

Odebrałem Evado z przeglądu. Od razu kupiłem zapasowe dętki zarówno do Evado jak i do Diamanta (nawet nie wiedziałem że 26" jest o 5 zł droższa od 28"). Wracałem betonówką na spokojnie. Więcej nie jeździłem - nawrót kaszlu.

Odra, betonówka i rzepak © montana21
Kmicic w Brzegu © montana21
Czwartek, 7 maja 2015

Praca i miasto

Rano do pracy przy bardzo dobrej pogodzie i znakomitej widzialności. Z Bielan Wr. widać było pięknie Góry Sowie, że już o Ślęży nie wspomnę, na której niemal można było drzewa liczyć. Powrót z pracy w jakże innych już warunkach, przede wszystkim przy silnym porywistym wietrze, przez co jazda była momentami niebezpieczna jak na DK 35 wyprzedzały mnie tiry. Rzucało mną jak flagą na wietrze.

Wieczorem pojechałem na Mikołajów po bilet a następnie do kolegi.

Bia - Solskiego - Karmelkowa - Czekoladowa - (Bielany Wr. - Tyniec Mały - Bielany Wr.) - Czekoladowa - Karmelkowa - Kadłubka - al. Piastów - Bukowskiego - Park Grabiszyński - Bia - Stac - Tra - Bia